Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2015

Μια Συζήτηση Με Την IWW (Industrial Workers Of The World)

Το Εισαγωγικό Μουσικό Απόσπασμα είναι από το 
"There is power in the union" του Utah Phillips.

Mια Συζήτηση (28/07/15) με τους Αργύρη-Chris-Δημήτρη από το συνδικάτο IWW (Βιομηχανικοί Εργάτες Του Κόσμου).
Η Συζήτηση έγινε στο Στέκι Μεταναστών-Κοινωνικό Κέντρο, Τσαμαδού 13&15 στα Εξάρχεια.
Ευχαριστώ το Στέκι για τη φιλοξενία, όπως ευχαριστώ επίσης και τα τρία μέλη των IWW, που αποδέχθηκαν την πρόσκλησή μου ώστε να γίνει αυτή η Συζήτηση.
Πληροφορίες για τους IWW μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα http://www.iww.org/
Για επικοινωνία με το ελληνικό τμήμα στο mail iwwgreece@yahoo.gr 



Θεματολογία

- IWW
(Ιστορική Αναδρομή/Ιδεολογικές Αναφορές/Στόχοι)
(1:21)

- IWW: Εγχώριοι Τομείς Δραστηριοποίησης (5:07)

- IWW (Τρόπος Οργάνωσης) (6:35)

- Οι IWW Στο Εγχώριο Τοπίο (7:26)

- Μετανάστες Εργαζόμενοι & IWW
(Ελλάδα-Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής)
(09:36)

- Το Εργατικό Κίνημα Στις Ηνωμένες Πολιτείες
(Παρόν-Παρελθόν)
(14:01)

- IWW Ελλάδας-ΕΣΕ-Ροσινάντε (21:22)

- Η... Kοινή Αντίληψη Περί Συνδικαλισμού (26:07) 

- Οι Συντροφικές Σχέσεις (33:32)

- Εθνική & Ταξική Συνείδηση/Μετανάστες Εργαζόμενοι
(Ελλάδα & Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής)
(35:12)

- Αστυνομοκατασταλτική… εργασία & IWW
(Ελλάδα & Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής)
(46:38)

- Το Κίνημα Των Πλατειών & Η Επίδρασή Του
(Ελλάδα-Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής) (51:36)

- Αλληλεγγύη & Διεθνοποίηση (1:05:14)

- ΙWW
(Οικονομικός Αγώνας/Πολιτικός Αγώνας-Μια Διαλεκτική Σχέση)
(1:07:30)

- Ένας Επίλογος (1:16:10) 

Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2015

Νιτσεϊκή Σκέψη & Αναρχισμός (Μια Συζήτηση Με Τον Χρίστο Ηλιόπουλο)

Το εισαγωγικό μουσικό απόσπασμα είναι από το "Content" των The Features.
Μια Συζήτηση (15/07/2015) με τον Συγγραφέα Χρίστο Ηλιόπουλο Για Τη Σκέψη Του Νίτσε & Τον Αναρχισμό.
Το βιβλίο του "Οι Αναρχικές Πτυχές Στο Έργο Του Φρειδερίκου Νίτσε" έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις
"Ελευθεριακή Κουλτουρα".

Τον ευχαριστώ πολύ που αποδέχθηκε την πρόσκλησή μου ώστε να κάνουμε αυτή τη συζήτηση.


Θεματολογία

- "Οι Αναρχικές Πτυχές Στο Έργο Του Φρειδερίκου Νίτσε" (1:19)

- Φρειδερίκος Νίτσε & Δημοκρατία (2:31)

- Φρειδερίκος Νίτσε-Αναρχισμός & Δημοκρατία
( Άτομο & Συλλογικότητα)
(7:00)

- Φρειδερίκος Νίτσε & Αναρχική Σκέψη
(Κοινωνικός Αναρχισμός & Ατομικιστικός Αναρχισμός)
(11:09)

- Η Νιτσεϊκή Τριπλή Μεταμόρφωση & Ο Αναρχισμός
(14:37)

- Απολλώνιο-Διονυσιακό Στοιχείο (19:42) 

-Απολλώνιο-Διονυσιακό Στοιχείο
& Αναρχισμός
(27:19)  

- Νιτσεϊκές Αξίες/Αλήθειες & Αναρχισμός (30:18)

- "Πρέπει να γίνεις ο άνθρωπος που είσαι"
   (35:19)

- "Πρέπει να γίνεις ο άνθρωπος που είσαι"
(Μια Αναρχική Προσέγγιση Μέσω Βάλτερ Μπένγιαμιν)
(38:09)

- Αναρχισμός-Χριστιανισμός & Νίτσε
(41:12)

- Νιτσεϊκή Σκέψη-Μαρξισμός & Μεταμαρξισμός (52:29)

- "Κύριοι-Δούλοι" (Εξουσία & Κυριαρχία)
{Το Παράδειγμα Ενός Νεοφιλελεύθερου}
(56:46)

- Φρειδερίκος Νίτσε Εναντίον Αναρχισμού (1:04:11)

-  Νιτσεϊκή Σκέψη & Εθνικοσοσιαλισμός (1:08:21)

- Μια Νιτσεϊκή Κριτική Ματιά
Στον… Δεκέμβριο του ‘08
(1:18:57)

- Φρειδερίκος Νίτσε & Μαξ Στίρνερ
(Κοινά Σημεία & Διαφορές)
(1:28:21)

- Φρειδερίκος Νίτσε & Σύγχρονη Ευρώπη
(1:35:29)

Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2015

Φτωχοί, κάνετε υπομονή.

Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύεται μαζί με πολλά άλλα στο νέο τεύχος του περιοδικού "Μανδραγόρας" (Ιούνιος, Τεύχος 52)
(http://mandragoras-magazine.gr/%CF%84%CE%B5%CF%8D%CF%87%CE%BF%CF%82-52/9099)
και συμπεριλαμβάνεται σε ένα από τα τρία αφιερώματά του, συγκεκριμένα σε αυτό που ακουμπά το φαινόμενο της φτώχειας.
Ευχαριστώ τον Δημήτρη Λάμπο για την πρόσκλησή του να λάβω μέρος σε αυτό το αφιέρωμα.

Φτωχοί, κάνετε υπομονή.

"Η πρώτη σου επαφή με τη φτώχεια είναι πολύ παράξενη.
Έχεις σκεφτεί τόσο πολύ για αυτήν- είναι κάτι που φοβόσουν σε όλη σου τη ζωή, κάτι που ήξερες ότι αργά ή γρήγορα θα σου συνέβαινε· όμως είναι διαφορετικό με έναν τρόπο καταλυτικό και ταυτόχρονα πεζό.
Πίστευες ότι θα ήταν απλό· όμως είναι εξαιρετικά περίπλοκο.
Πίστευες ότι θα ήταν τρομερό· είναι απλώς βρωμερό και ανιαρό.
Αυτό που ανακαλύπτεις πρώτο είναι η αλλόκοτη αχρειότητα της φτώχειας· οι αλλαγές που σου προκαλεί, η περίπλοκη μικροπρέπεια και η ευτέλεια που τη συνοδεύουν."
Eric Blair (Τζωρτζ Όργουελ)

Όντας ό ίδιος φτωχός για ένα -χρονικά ικανό προς εξαγωγή συμπερασμάτων- διάστημα της ζωής του, ο Όργουελ περιγράφει στο πρώτο του βιβλίο "Οι Άθλιοι Του Παρισιού & Του Λονδίνου" το φαινόμενο της φτώχειας σε όλη τη δυναμική του, με συνθετικό και απλό τρόπο γραφής, αφηγούμενος την προσωπική του περιπέτεια αλλά και εκείνων που συνάντησε σε αυτή την πορεία, περιγράφοντας με κάθε λεπτομέρεια τις δουλειές που έκανε για να μπορεί απλώς να επιβιώνει, στην ουσία λιμοκτονώντας, θέτοντας με λεπτομέρειες τις κατηγορίες των φτωχών και τα χαρακτηριστικά τους μέσα από σκληρούς μα ευαίσθητους και αληθινούς χαρακτήρες, μιλώντας μας για τους αλήτες και τις διαβαθμίσεις τους, περιγράφοντας έναν υπόγειο κόσμο πέρα για πέρα αληθινό και υπό διαφορετικούς χρονικούς και κοινωνικούς όρους έως τα σήμερα υπαρκτό, έναν κόσμο, που ακόμα κι ο Ηλίας Πετρόπουλος θα ζήλευε να είχε δει και αφηγηθεί. 
Το βιβλίο αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να συγκριθεί με την εργασία του Ένγκελς για την εργατική τάξη της Αγγλίας ή με την βιωματική καταγραφή των σταδίων της τρέλας από τον Γιώργη Ζάρκο.

Σάββατο, 4 Ιουλίου 2015

Τα Μεθαυριανά "Ναι" & "Όχι" Μας

Έχω την εντύπωση ότι παίζεται ένα πολύ άσχημο παιχνίδι.

Η κυβέρνηση καλεί σε ένα δημοψήφισμα χωρίς να είναι υπαρκτό το συγκεκριμένο διακύβευμα που η ίδια έχει θέσει, με αποτέλεσμα οι ερμηνείες ως προς αυτό το διακύβευμα να είναι τόσες πολλές, ίσως τελικά και ισάριθμες με όσους επιλέξουν να ψηφίσουν την Κυριακή ή με όσους επιλέξουν να απέχουν.

Ο κόσμος έχει διχαστεί (κι ο διχασμός είναι κάτι αναπόφευκτα λογικό, όταν όμως υπάρχουν φανερά αντικειμενικοί και ξεκαθαρισμένοι λόγοι κι όχι όταν το θυμικό δεν έχει προλάβει να ελλογιστεί) μάλλον για ένα αδειανό πουκάμισο, έτσι όπως τουλάχιστον έχει θέσει η κυβέρνηση το ερώτημα του δημοψηφίσματος.
Γιατί, όσοι θα ψηφίσουν "ναι", θα ψηφίσουν "ναι στην Ευρωζώνηκαι σε σκληρά μέτρα με όποιο κοινωνικό κόστος ενώ υποτίθεται ότι το κυβερνητικό πλαίσιο και ερώτημα δεν προωθεί αυτό- αφού οι κυβερνώντες θεωρούν την παραμονή στην Ευρωζώνη αδιαπραγμάτευτο κεκτημένο του Ελληνικού Κράτους- μεγάλο δε ποσοστό αυτών που θα ψηφίσουν "όχι" είτε θα ψηφίσουν αρνητικά στη συγκεκριμένη πρόταση των δανειστών (η οποία έχει παρέλθει ως τέτοια και από τα λεγόμενα του ίδιου του Τσίπρα η πρόταση αυτή με την πρόταση της κυβέρνησης είχε μηδαμινές διαφορές, άρα γιατί με παρρησία και ειλικρίνεια δεν έθεσε την κυβερνητική πρόταση προς ψήφιση;), προσδοκώντας μια πιό δίκαιη πρόταση είτε θα ψηφίσουν αρνητικά στην παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη, χωρίς ακριβώς κανείς να γνωρίζει στα αλήθεια πού θα οδηγήσουν το ένα, πού το δεύτερο και πού το τρίτο. 
Δεν πρόκειται λοιπόν για δημοψήφισμα αλλά για θέατρο του παραλόγου, του οποίου τις συνέπειες κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει από τώρα και στο οποίο κανείς δεν μπορεί να ξέρει πώς θα εκληφθεί η ψήφος του από τους εγχώριους και διεθνείς κυβερνώντες.
Αν πιστέψουμε δε και την "κυνική" δήλωση του Συριζαίου Τσακαλώτου στο Skai (https://www.youtube.com/watch?v=jvIsNEaqoCY), τότε καταλαβαίνουμε την πλήρη ανευθυνότητα μιας κυβέρνησης, που προκειμένου να μη διαλύσει τις κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων που την αποτελούν, χάσει την εξουσία και εξανεμιστεί κομματικά, παριστάνει την φίλα προσκείμενη στις αμεσοδημοκρατικές μεθόδους και διαδικασίες, που βέβαια κάθε άλλο παρά αμεσοδημοκρατικές μέσα σε πλαίσιο κοινοβουλευτισμού μπορούν να είναι, αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο και δεν είναι της ώρας.