tag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post6616215290251550622..comments2024-02-05T06:02:07.915+00:00Comments on Ελευθερία ή Τίποτα: Οι Mηχανισμοί, Η Κοινοβουλευτική Οξυμωρία & Η ΤηλεοπτικοΠολιτική ΓλώσσαΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣhttp://www.blogger.com/profile/16661137718659782482noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-18677822028468980402014-09-30T14:08:10.216+01:002014-09-30T14:08:10.216+01:00- Δεν καταλαβαίνω το πρώτο σου ερώτημα. Σε ποιά πρ...- Δεν καταλαβαίνω το πρώτο σου ερώτημα. Σε ποιά προσπάθεια ένωσης αναφέρεσαι; <br /><br />- Βιβλία του Μπούκτσιν "ιεραρχία και κυριαρχία", "τα όρια της πόλης" και άλλα που δε θυμάμαι αυτή τη στιγμή αλλα θα βρεις σίγουρα διάφορα περί κομμουναλισμού ακόμα και στο διαδίκτυο.<br /><br />- "Η εικόνα ατόμων υποτίθεται αριστερών να προσπαθούν να ντυθούν χύμα και ορισμένοι από αυτούς μάλιστα να μην βγαίνουν από το σπίτι αν δεν στέκεται καλά το μαλλί με απογοητεύει. Πιστεύω δλδ ότι υπό άλλες συνθήκες θα τους έβλεπα πρώτο τραπέζι πίστα γραβατωμένους.". <br />Σε αυτό δεν εχεις άδικο αλλα σου είπα και στο προηγούμενο σχόλιο ότι ζούμε σε μια κοινωνία όλοι μας κι όλοι επηρεάζονται απο τη μαζική κουλτούρα και τις επιταγές της. Καταλαβαίνω αυτό που λες και επισημαίνεις και σωστά κάνεις, αλλα δεν υπάρχουν τέλειοι άνθρωποι και δεν ψάχνω κάτι τέτοιο, εγώ τουλάχιστον. Ασχολήσου με τους απλούς, όπως λες, ανθρώπους και προσπάθησε να τους πεις πεντε πραγματα αν αυτοί πιστεύεις ότι θα σε ακούσουν και νομίζω ότι πολλοί απο αυτούς θα το κάνουν, είμαι σίγουρος.<br /><br />Σε ευχαριστώ και πάλι Ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣhttps://www.blogger.com/profile/16661137718659782482noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-16892898417337220502014-09-22T18:58:46.290+01:002014-09-22T18:58:46.290+01:00-Πως το εξηγείς αυτό; ¨Εχουν γίνει προσπάθειες ένω...-Πως το εξηγείς αυτό; ¨Εχουν γίνει προσπάθειες ένωσης και ναυάγησαν;<br />-Αυτός που κάνει ανακύκλωση δεν είναι απαραίτητα οικολόγος, συμφωνώ. Ο οικολόγος όμως κάνει και ανακύκλωση. ¨Εχεις να προτείνεις κάποιο συγκεκριμένο τίτλο βιβλίου του Μπούκτσιν;<br />-Το γραβατωμένο και το φρικιό τους βάζω στο ίδιο ακριβώς τσουβάλι. Το πρόβλημά μου δεν είναι το στυλ του καθενός. Προσωπικές επιλογές είναι αυτές. Το πρόβλημά μου είναι όταν βλέπω επιλογές που απομακρύνονται από την "ανάγκη". Γενικά με τραβάει η απλότητα. Από το Σωκράτη και τον Επίκουρο μέχρι το Μπακούνιν, αλλά και στη μουσική και στο περιβάλλον που ζώ βλέπω τους απλούς ανθρώπους να έχουν κάτι να δώσουν. Η εικόνα ατόμων υποτίθεται αριστερών να προσπαθούν να ντυθούν χύμα και ορισμένοι από αυτούς μάλιστα να μην βγαίνουν από το σπίτι αν δεν στέκεται καλά το μαλλί με απογοητεύει. Πιστεύω δλδ ότι υπό άλλες συνθήκες θα τους έβλεπα πρώτο τραπέζι πίστα γραβατωμένους.<br /><br />ευχαριστώ και γωAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-84699338792062783272014-09-19T08:26:24.435+01:002014-09-19T08:26:24.435+01:00- Η ματαιότητα της προσπάθειας έγκειται στο ότι εί...- Η ματαιότητα της προσπάθειας έγκειται στο ότι είμαστε μονάδες, ενώ αν ήμασταν ενωμένοι, όσο περισσότερο γινόταν και μπορούσαμε, θα ήμασταν πολύ καλύτερα σε ό,τι αφορά τη διάχυση του ριζοσπαστικού λόγου.<br /><br />- Οικολόγος δεν είναι αυτός που ανακυκλώνει, ούτε σε κάνει οικολόγο η ανακύκλωση. Θα σου πρότεινα να διαβάσεις Μάρει Μπούκτσιν για να δεις πώς εμπλέκεται η οικολογία με την πολιτική, το αστικό περιβάλλον κ.τ.λ. Αν ήταν οικολόγος αυτός που ανακυκλώνει, όλοι οικολόγοι θα ήμασταν τώρα. Εκτός αν έθεσες το επιχείρημα σου εντελώς σχηματικά.<br /><br />- Θα διαφωνήσω για τα «δείγματα πολιτισμού» που αναφέρεις, γιατί <br />1) ποια είναι τα δείγματα πολιτισμού του κόσμου αυτού <br />Και<br />2) η ριζοσπαστική σκέψη δεν είναι ένα πράγμα μονοσήμαντο. Υπάρχουν πολύ καλές ομάδες, που προσπαθούν να κάνουν και κάνουν πράγματα, υπάρχουν ομάδες και άνθρωποι, που νομίζουν ότι αναρχισμός είναι κάτι ανοργάνωτο κτλ.<br />Πρόκειται για δύο διαφορετικά πράγματα. Γενικά, το να ψάχνουμε για τελειότητα είναι κάτι εντελώς ουτοπικό.<br />Είναι δε στο χέρι της κοινωνίας να τις βρει και να επιλέξει. Οι άνθρωποι των ομάδων δε διαφέρουν από την κοινωνία κι αν η κοινωνία αναζητά τέλειους ανθρώπους πρέπει μάλλον να πάρει τα βουνά ή να σταματήσει να πιστεύει ότι κάποιος άλλος θα είναι αυτό που δεν μπόρεσε η ίδια να γίνει. Μπες αν θες σε μια ομάδα και προσπάθησε να την αλλάξεις προς το καλύτερο.<br />Είναι άλλο πράγμα το τί κάνει ο ριζοσπαστικός χώρος για τη διάδοση των ιδεών του κι άλλο πράγμα το πώς η κοινωνία έχει καταλάβει τη ριζοσπαστική σκέψη. Όταν οτιδήποτε μαθαίνεις το κάνεις μέσα απο την τηλεόραση έχεις κι εσύ ευθύνη για αυτό που καταλαβαίνεις. Όταν δεν το ψάχνεις και πιστεύεις ότι αναρχισμός ή κομμουνισμός ή οποιοδήποτε άλλο ρεύμα ριζοσπαστικής σκέψης είναι ό,τι σου λέει ο Πρετεντέρης, τότε ως κοινωνία έχεις κι εσύ ευθύνη. Μη τα ζητάμε όλα από τους άλλους. <br /><br />- Η γνώμη μου είναι να μη στέκεσαι στην εικόνα, στο φαίνεσθαι. Υπάρχουν γραβατωμένοι γελοίοι και «φρικιά» διαμάντια. Δεν ξέρω τι ακριβώς περίμενες να δεις αλλα μη στέκεσαι στην εικόνα, στο θέαμα. Υπάρχουν συγκεντρώσεις και συγκεντρώσεις. Σίγουρα πάντως το αν κάποιος είναι αναρχικός δεν κρίνεται από την εμφάνισή του. Γιατί εσένα δε σου άρεσε η συγκεκριμένη εμφάνιση και σε απώθησε ενώ κάποιον άλλον μπορεί να τον προσείλκυε, άρα είναι εντελώς υποκειμενικό αυτό, είναι θέμα γούστου.<br />Δεν ισχυρίζομαι με αυτό ότι δεν υπάρχει και σε αυτόν τον χώρο θέαμα, συγκεκριμένες εμφανίσεις κ.τ.λ.. Αυτό που λέω είναι ότι ο αναρχισμός τους αφορά όλους, όχι μόνο τους πάνκηδες ή τα «φρικιά» ούτε μόνο τους … καλοντυμένους. <br /><br />- Οι χρυσαυγίτες είναι «λάθος δείγμα» έτσι κι αλλιώς λόγω της βιαιότητας της ιδεολογίας τους, του Εθνικοσοσιαλισμού δηλαδή. Δε θα μπορούσαν να είναι κάτι άλλο. Ακόμα κι εκείνοι που δείχνουν σοβαροί, εσωτερικά είναι ούγκανοι. <br /><br />- Αν τυχόν θεωρείς το blog που διατηρώ ένα καλό δείγμα ριζοσπαστικής σκέψης, βλέπεις και μόνος σου ότι δεν ασκείται παντού λογοκρισία, ούτε σε όλες τις σελίδες ούτε σε όλους τους χώρους. Επίσης, δεν υπάρχει αντικειμενικότητα σε καμία σελίδα κι είναι λογικό, γιατί δεν υπάρχει αντικειμενικότητα έτσι κι αλλιώς. Αυτό, που μάλλον εννοείς, είναι ότι δεν υπάρχει διάθεση να ακουστεί η αντίθετη γνώμη. Σε αυτό συμφωνώ. Είναι στο χέρι σου να βρεις σελίδες που να μπορούν να ακούσουν και να απαντήσουν στη διαφορετική άποψη χωρίς λογοκρισία. <br /><br />- Τέλος, η ριζοσπαστική σκέψη δεν είναι θέαμα. Υπάρχει σε βιβλία που μπορείς να διαβάσεις, υπάρχει στους αγώνες των ανθρώπων και τις ιδέες τους, δεν γεννήθηκε αφ΄εαυτού της. Γεννήθηκε και συνεχίζει να υπάρχει και να εμπλουτίζεται μέσα από τους αγώνες και τις ανάγκες των ανθρώπων.<br />Το αν η κοινωνία έχει ταυτίσει την απελευθέρωση με το «αντί» και το «χωρίς περιορισμό» κάπου έχει κάνει λάθος εκείνη είτε επειδή στέκεται μόνο στην εικόνα είτε επειδή η ίδια δεν έχει ασχοληθεί σοβαρα και αφήνει τη σκέψη της να άγεται και να φέρεται μέσω της μαζικής κουλτούρας.<br />Έχουμε όλοι ευθύνη. Και οι πολιτικοποιημένοι χώροι αλλα και η μη πολιτικοποιημένη κοινωνία.<br /><br />Σε ευχαριστώ φίλε.Ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣhttps://www.blogger.com/profile/16661137718659782482noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-48620411851806028722014-09-19T00:01:22.692+01:002014-09-19T00:01:22.692+01:00Συμφωνώ με τον ελευθεριακό για τη ματαιότητα της π...Συμφωνώ με τον ελευθεριακό για τη ματαιότητα της προσπάθειάς του, αν και με αυτή τη λογική θα έπρεπε και ο οικολόγος να σταματήσει να ανακυκλώνει. Ας ακολουθήσουμε όμως καλύτερα τη συμβουλή του Γκάντι "Πρέπει να είσαι η αλλαγή που θέλεις να έρθει".<br /> <br />¨Οσον αφορά τώρα την διάδοση του ριζοσπαστικού λόγου, νιώθω μια άρνηση από την πλευρά της κοινωνίας να ακούσει. Κατά τη γνώμη μου αυτό συμβαίνει επειδή ο κόσμος δεν βλέπει δείγματα πολιτισμού από τις εν λόγω ομάδες. Αυτό πχ που βλέπει είναι το (Α) σε πανό του Παναθηναικού/Ολυμπιακού, σε άγαλματα, ή στο μπουφάν από κάνα φρικιό και έτσι απομακρύνεται.<br />Δύο προσωπικά μου παραδείγματα<br />1. Η συνέντευξη του Γαρμπή. Σοβαρός, μορφωμένος, ήρεμος δηλώνει αναρχικός. Αποτέλεσμα - να διαβάσω λίγα πράγματα για τον αναρχισμό.<br /><br />2. Μια πορεία αναρχικών (έτσι τουλάχιστον έγραφε η αφίσα). Θέλησα να πάω να δώ από κοντά μια τέτοια συγκέντρωση. Λοιπόν καμμιά 15αριά άτομα 18-25 ετών μαλλιά ροζ-μπλέ, καρφιά στα αυτιά σε μύτες και 2-3 φορούσανε και διαφορετικά παπούτσια στο κάθε πόδι. ¨Εφυγα όπως πήγα (παρεξήγησέ με). Αποτέλεσμα - απογοήτευση<br /><br /><br />Θα μου πείς λάθος δείγμα. Από έτσι και οι χρυσαυγίτες οι ΟΥΓΚ λάθος δείγμα είναι (εδώ μη με παρεξηγήσεις, δεν είμαι με το σινάφι τους).<br /><br /><br />Από την άλλη και τα καλά δέιγματα ριζοσπαστικών σκέψεων/ιδεών/σελίδων πιστεύω πως πάσχουν από αντικειμενικότητα. Τις περισσότερες φορές για παράδειγμα υπάρχει πλήρης δημοσιογραφική υποστήριξη μεταξύ συντρόφων και χωρίς καμμία λογοκρισία. Αυτό είναι απλά συστημικό και αποτέλεσμα έχει να απομακρύνει τον αναγνώστη που έχει λογική.<br /><br />¨Αλλο παράδειγμα που επισης απομακρύνει τον κόσμο είναι ότι η ριζοσπαστική σκέψη θεωρεί ευπρόσδεκτο οτιδήποτε είναι -αντί χωρίς κανένα περιορισμό. Παράδειγμα η σεξουαλική απελευθέρωση. Πιστεύω ότι ήταν όντως μεγάλο βήμα της ανθρωπότητας αλλά από την άλλη βλέπω την παρελάση Pride να έχει αναχθεί σε πολιτιστική εκδήλωση , η έκτρωση να έχει υποβιβαστεί σε υπόθεση ρουτίνας, τα πορνό ερασιτεχνικά βίντεο να μην έχουν σταματημό.<br /><br /><br />¨Οταν η κοινωνία έχει ταυτίσει την απελευθέρωση με την έλλειψη οποιουδήποτε φραγμού πως να μην είναι αρνητική στη ριζοσπαστική σκέψη;<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-26181880636912597402014-09-17T12:01:57.153+01:002014-09-17T12:01:57.153+01:00Είναι κοινωνικά μάταιο, απο την άποψη ότι δεν υπάρ...Είναι κοινωνικά μάταιο, απο την άποψη ότι δεν υπάρχει μεγάλη διείσδυση στην κοινωνία. Το θέμα είναι να συζητήσουμε πώς θα μπορούσαμε να κάνουμεκάτι τέτοιο. ΕΊναι άλλο αυτό κι άλλο αν με χαροποιεί ότι επηρέασα θετικά έστω κι έναν άνθρωπο.<br />Αλλά, κοινωνική διείσδυση, με την έννοια της έστω και μικρής, ελάχιστης μαζικότητας,δεν υπάρχει ουσιαστικά.<br />Και αυτό ισχύει για όλα τα "κανάλια" ριζοσπαστικής σκέψης. Ίσως, αν ενωνόταν, με σκοπό τη διάχυση του ριζοσπαστικού λόγου ένα μεγάλο κομμάτι, τα αποτελέσματα να ήταν διαφορετικά. <br />Έστω, να γινόταν κάποια προσπάθεια. Ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣhttps://www.blogger.com/profile/16661137718659782482noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-22273570490767122412014-09-15T10:56:20.415+01:002014-09-15T10:56:20.415+01:00Ναι τώρα κατάλαβα.
Πάντως ο Ανώνυμος Παρασκευή, 1...Ναι τώρα κατάλαβα. <br />Πάντως ο Ανώνυμος Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, 2014, νομίζω σου απέδειξε ότι τελικά το μήνυμα "πάει παραπέρα, σε κάποιον που δεν γνωρίζει τίποτα για όλα αυτά" και ότι δεν είναι και τόσο μάταιο κοινωνικά.<br />:)<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-19814168596207734032014-09-15T06:26:15.994+01:002014-09-15T06:26:15.994+01:00Μάλλον, δεν πρόσεξες το παρακάτω κομμάτι:
"Μά...Μάλλον, δεν πρόσεξες το παρακάτω κομμάτι:<br />"Μάλλον κάνω ό,τι κάνω για να νιώθω εγώ καλά, όχι γιατί πιστεύω ότι κάποιο μήνυμα θα πάει παραπέρα, σε κάποιον που δεν γνωρίζει τίποτα για όλα αυτά".<br />Ελπίζω να σού απάντησαΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣhttps://www.blogger.com/profile/16661137718659782482noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-39427678887638476992014-09-14T21:28:23.141+01:002014-09-14T21:28:23.141+01:00
Αφού θεωρείς ότι είναι κοινωνικά μάταιο γιάτι συν...<br />Αφού θεωρείς ότι είναι κοινωνικά μάταιο γιάτι συνεχίζεις να το κάνεις?<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-50893191010529710532014-09-13T05:15:14.068+01:002014-09-13T05:15:14.068+01:00Ανώνυμος καλημέρα, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λό...Ανώνυμος καλημέρα, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και το σχόλιό σου. Το ότι ήμουν η αφορμή να αρχίσεις να διαβάζεις και να αμφισβητείς είναι πολύ τιμητικό για μένα. Να είσαι καλα. Ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣhttps://www.blogger.com/profile/16661137718659782482noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-38897599153615130652014-09-12T22:47:16.921+01:002014-09-12T22:47:16.921+01:00Το διαδύκτιο είναι όπλο, αλλά προς το παρόν είναι ...Το διαδύκτιο είναι όπλο, αλλά προς το παρόν είναι στα χέρια του αντιπάλου. Απλά κάνε ένα γκούγκλ "Most Viewed Videos of All Time". <br />Τα πρότυπα που κυριαρχούν είναι καταναλωτικά και κατ'επέκταση ατομικιστικά. Και όσο ο ατομικισμός κυριαρχεί μέσα μας κάθε επαναστατική ελπίδα είναι καταδικασμένη (βλ Μάη '68).<br />¨Οσον αφορά την προσπάθειά σου θέλω να σε ευχαριστήσω γιατί ήσουν η αφορμή που ξεκίνησα να διαβάζω και να αμφισβητώ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-694067265917030602014-09-12T21:10:38.334+01:002014-09-12T21:10:38.334+01:00Nαι, έτσι είναι, απλά αναρωτιέμαι κάποιες φορές γι...Nαι, έτσι είναι, απλά αναρωτιέμαι κάποιες φορές γιατί όλες αυτές οι προσπάθειες-ειδικά κάτω από αυτές τις συνθήκες- δε θα μπορούσαν να συνενωθούν σε μιά κοινή πορεία.<br /><br />Ένα ερώτημα εκφράζω χωρίς να έχω τη λύση. Ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣhttps://www.blogger.com/profile/16661137718659782482noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-348030288371213141.post-17810199846376583642014-09-12T14:22:57.763+01:002014-09-12T14:22:57.763+01:00Είναι. Πασχίζουμε όμως για εκείνες τις εξαιρέσεις,...Είναι. Πασχίζουμε όμως για εκείνες τις εξαιρέσεις, εκείνες τις περιπτώσεις που ένα βίντεο ή ένα άρθρο θα φτάσει «έξω από τον κύκλο».Λουκάς Σταμέλλοςhttps://www.blogger.com/profile/15632932124590933740noreply@blogger.com