- "...
Δε σου υπόσχονται Προσωπική Ελευθερία,
αλλά Εθνική Ελευθερία.
Δε σου διδάσκουν αυτοπεποίθηση, αλλά σεβασμό προς την Πολιτεία, δεν επαγγέλλονται προσωπικό μεγαλείο αλλά εθνικό μεγαλείο..."
Δε σου διδάσκουν αυτοπεποίθηση, αλλά σεβασμό προς την Πολιτεία, δεν επαγγέλλονται προσωπικό μεγαλείο αλλά εθνικό μεγαλείο..."
- "...
Αν είχες να διαλέξεις μεταξύ μιας
Βιβλιοθήκης κι ενός Γηπέδου, θα διάλεγες
χωρίς δισταγμό το δεύτερο..."
- "...
Αλλά να πως σκέφτεσαι:
-" Για όλα φταίνε οι Εβραίοι".
-" Τι είναι Εβραίος; " ρωτώ.
-" Άνθρωπος με Εβραϊκό αίμα", είναι η απάντησή σου.
-" Τι διαφορά υπάρχει μεταξύ του Εβραϊκού αίματος και του αίματος των άλλων λαών;".
Η ερώτηση αυτή σου φαίνεται δύσκολη. Διστάζεις, μπερδεύεσαι κι απαντάς:
- " Εννοώ την Εβραϊκή Φυλή".
- " Τι είναι Φυλή;" ρωτάω.
-" Φυλή; Μα αυτό είναι εύκολο: όπως ακριβώς υπάρχει η Γερμανική Φυλή, έτσι υπάρχει κι η Εβραϊκή Φυλή".
-" Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά της Εβραϊκής Φυλής;"
-" Να, οι Εβραίοι έχουν μαύρα μαλλιά, μακριά κυρτή μύτη κι έξυπνα μάτια. Είναι κεφαλαιοκράτες και φιλοχρήματοι".
-" Έχεις δει ποτέ ένα Μεσογειακό Γάλλο ή Ιταλό πλάι-πλάι με έναν Εβραίο; Μπορείς να τους ξεχωρίσεις;"
-" Ε, να, όχι ακριβώς".
-" Τι είναι λοιπόν οι Εβραίοι; Το αίμα τους δεν είναι διαφορετικό, η όψη τους δε διαφέρει από των Γάλλων ή των Ιταλών. Έχεις δει ποτέ Γερμανοεβραίους;"
-" Βέβαια, μοιάζουν με τους Γερμανούς".
-" Και τι είναι Γερμανός;"
-" Αυτός που ανήκει στη Βόρεια Αρία Φυλή".
-" Είναι οι Ινδοί Άριοι;"
-" Βέβαια".
-" Είναι Βόρειοι;"
-" Όχι".
-" Είναι ξανθοί;"
-" Όχι".
-" Όπως βλέπεις δεν ξέρεις τι είναι Γερμανός και τι Εβραίος".
-" Όμως υπάρχουν Εβραίοι".
-" Οπωσδήποτε υπάρχουν Εβραίοι, όπως υπάρχουν Χριστιανοί και Μωαμεθανοί".
-" Εννοώ η Εβραϊκή θρησκεία".
-" Ήταν ο Ρούσβελτ Ολλανδός; ".
-" Όχι".
-" Τότε γιατί λες τον απόγονο του Δαυϊδ Εβραίο, αφού δε λες το Ρούσβελτ Ολλανδό; ".
-" Με τους Εβραίους τα πράγματα είναι διαφορετικά".
-" Ποια είναι η διαφορά; "
-"Δεν ξέρω".
Έτσι μωρολογείς Ανθρωπάκο.
Κι από τις μωρολογίες σου ξεπετιούνται πάνοπλες στρατιές που σφάζουν δέκα εκατομμύρια ανθρώπους επειδή ήταν "Εβραίοι", έστω και αν δεν μπορείς να ορίσεις τι ακριβώς είναι "Εβραίος"…
-" Για όλα φταίνε οι Εβραίοι".
-" Τι είναι Εβραίος; " ρωτώ.
-" Άνθρωπος με Εβραϊκό αίμα", είναι η απάντησή σου.
-" Τι διαφορά υπάρχει μεταξύ του Εβραϊκού αίματος και του αίματος των άλλων λαών;".
Η ερώτηση αυτή σου φαίνεται δύσκολη. Διστάζεις, μπερδεύεσαι κι απαντάς:
- " Εννοώ την Εβραϊκή Φυλή".
- " Τι είναι Φυλή;" ρωτάω.
-" Φυλή; Μα αυτό είναι εύκολο: όπως ακριβώς υπάρχει η Γερμανική Φυλή, έτσι υπάρχει κι η Εβραϊκή Φυλή".
-" Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά της Εβραϊκής Φυλής;"
-" Να, οι Εβραίοι έχουν μαύρα μαλλιά, μακριά κυρτή μύτη κι έξυπνα μάτια. Είναι κεφαλαιοκράτες και φιλοχρήματοι".
-" Έχεις δει ποτέ ένα Μεσογειακό Γάλλο ή Ιταλό πλάι-πλάι με έναν Εβραίο; Μπορείς να τους ξεχωρίσεις;"
-" Ε, να, όχι ακριβώς".
-" Τι είναι λοιπόν οι Εβραίοι; Το αίμα τους δεν είναι διαφορετικό, η όψη τους δε διαφέρει από των Γάλλων ή των Ιταλών. Έχεις δει ποτέ Γερμανοεβραίους;"
-" Βέβαια, μοιάζουν με τους Γερμανούς".
-" Και τι είναι Γερμανός;"
-" Αυτός που ανήκει στη Βόρεια Αρία Φυλή".
-" Είναι οι Ινδοί Άριοι;"
-" Βέβαια".
-" Είναι Βόρειοι;"
-" Όχι".
-" Είναι ξανθοί;"
-" Όχι".
-" Όπως βλέπεις δεν ξέρεις τι είναι Γερμανός και τι Εβραίος".
-" Όμως υπάρχουν Εβραίοι".
-" Οπωσδήποτε υπάρχουν Εβραίοι, όπως υπάρχουν Χριστιανοί και Μωαμεθανοί".
-" Εννοώ η Εβραϊκή θρησκεία".
-" Ήταν ο Ρούσβελτ Ολλανδός; ".
-" Όχι".
-" Τότε γιατί λες τον απόγονο του Δαυϊδ Εβραίο, αφού δε λες το Ρούσβελτ Ολλανδό; ".
-" Με τους Εβραίους τα πράγματα είναι διαφορετικά".
-" Ποια είναι η διαφορά; "
-"Δεν ξέρω".
Έτσι μωρολογείς Ανθρωπάκο.
Κι από τις μωρολογίες σου ξεπετιούνται πάνοπλες στρατιές που σφάζουν δέκα εκατομμύρια ανθρώπους επειδή ήταν "Εβραίοι", έστω και αν δεν μπορείς να ορίσεις τι ακριβώς είναι "Εβραίος"…
Τρία αποσπάσματα από το "Άκου Ανθρωπάκο" του
Βίλχελμ Ράιχ, Αυστριακού Ψυχαναλυτή
Αν τυχόν έχεις το βιβλίο αυτό στη βιβλιοθήκη σου, θα ήταν καλό να το ανοίξεις και να του ρίξεις μια ματιά.
Μην τρομάζεις, είναι εύκολο και πλήρες.
Ξέρω, δεν θες να διαβάζεις δύσκολα πράγματα, θες την ευκολία σου, όπως πάντα.
Διάβασε, αν θες, κάτι από αυτό το βιβλίο και ίσως ανοίξει λιγάκι το μυαλό σου, αν δεν το έχεις χάσει ήδη βέβαια.
Και μη βρεις δικαιολογίες, βρισκόμαστε όλοι εκεί μέσα, κι εγώ, κι εσύ, ειδικά εσύ.
Πάλι
μπροστά μας εσύ, πάλι.
Δεν βαρέθηκες να
σε "γαμάνε" τόσα χρόνια με την ψήφο και
την ανοχή σου και να βγαίνεις παγανιά
σε συλλαλητήρια για το Μακεδονικό, που
"πάλι με χρόνια
με καιρούς πάλι δικά μας θα ΄ναι";
Δεν σε
ξενίζει, δεν σε κάνει να σκεφτείς λίγο
βαθύτερα, το ότι μπορεί κάποτε να αποκαλούσες
τον Θεοδωράκη κουμμούνι, αλλά τώρα
επειδή είπε αυτά που ερεθίζουν το
εθνικοπατριωτικό σου θυμικό τον
συμπάθησες κι είναι ο δικός σου Μίκης;
Να σου
πω, έχεις διαβάσει καθόλου ιστορία ή
έμεινες σε όσα μάς έμαθαν στο σχολείο;
Γιατί,
θα στο πω τώρα και μεταξύ μας να μείνει,
στο σχολείο μάς μαθαίνουν εθνική ιστορία,
όχι ιστορία: Μάχες, Βάρβαροι, Απελευθερώσεις από ζυγούς, Αθάνατη Ελληνική Λεβεντιά, Αέρα κ.ο.κ.
Φαντάζομαι ότι καταλαβαίνεις κι εσύ τη διαφορά.
Αυτό
μάθαμε για ιστορία, με αυτά μεγαλώσσαμε
σε ένα περιβάλλον μάθησης, που μόνο την
κρίση δεν προάγει, την μελέτη, την σκέψη.
Όλοι ήταν
ήρωες ή έγιναν στην πορεία.
Και ξέρεις ε, δεν υπάρχει αντικειμενική ιστορία
όπως πιστεύεις.
Η ιστορία εξυπηρετεί συμφέροντα, κυριαρχικά συμφέροντα,
εξυπηρετεί έθνη και κράτη, προωθεί με τον τρόπο της γεωπολιτικά παιχνίδια.
Όχι η επιστήμη της ιστορίας,
αλλά η ιστορία όπως την γράφουν και την σέρνουν οι
διάφοροι εθνικοί πραματευτάδες της.
Κι είναι
επίσης γεμάτη από προδότες, ήρωες και
μεγάλους ευεργέτες.
Στην εθνική ιστορία
δεν υπάρχει η φωνή μας, εμείς είμαστε
κομπάρσοι. Άλλοι μιλούν εκ μέρους μας,
άλλοι διαφεντεύουν τα λόγια μας, άλλοι αλλοιώνουν και καταπατούν τις πράξεις μας.
Αυτή είναι η ιστορία που μαθαίνουν στα σχολεία
όλου του κόσμου: εθνική ιστορία, ιστορία
με πρόσημο δηλαδή, όχι αντικειμενική
όπως ηλίθια νομίζεις ή δεν νομίζεις καν.
Δεν υπάρχει αντικειμενική ιστορία, υπάρχει η Ιστορία.
Ξέρεις
π.χ. τους εμφυλίους μεταξύ των οπλαρχηγών
αμέσως μετά την επανάσταση του '21 ή δεν σου έχει πει κανείς πώς λ.χ. έπεφταν
πάνω στα λάφυρα για να τα μοιράσουν και
να κάνουν το κομμάτι τους;
Ξέρεις
τις προσωπικές έριδες μεταξύ τους και
τί έλεγαν ο ένας για τον άλλον ή απλώς
τους θυμάσαι "κρεμασμένους"
στους τοίχους της σχολικής τάξης;
Ξέρεις
την ιστορία της Μακεδονίας ή έχεις
μείνει στον στρατηλάτη Μεγάλο Αλέκο
και τους απογόνους του;
Και πώς
γίνεται να συμπαθείς, και το αρχαίο μακεδονικό καθεστώς, και την αρχαία αθηναϊκή δημοκρατία, και τη Σπάρτη;
Ξέρεις,
η αρχαιότητα δεν είναι ένα συμπαγές
πράγμα, όπως πότε δεν ήταν, δεν είναι
και δεν θα είναι η ανθρώπινη ιστορία
ένα συμπαγές πράγμα.
Η ιστορία δεν είναι
μάχες, χρονολογίες και γεγονότα, η ιστορία είναι οι
άνθρωποι, οι απλοί άνθρωποι κι αυτοί
συνήθως λείπουν από τις σελίδες των
εθνο-ιστορικών, εξαιρουμένων των περιπτώσεων
εκείνων που εξυπηρετούν τους εθνικούς
μύθους.
Καλό
είναι να μάθεις να ξεχωρίζεις και να
ξεδιαλύνεις τον αχταρμά που υπάρχει
μέσα στο κεφάλι σου.
Τουλάχιστον
να έριζες λόγου χάρη για την γενέθλια πόλη του Διογένη του
Κυνικού, την Σινώπη, στην περίπτωση
που οι γείτονες Τούρκοι διεκδικούσαν την πατρότητά του, θα σε
καταλάβαινα καλύτερα, θα πίστευα ότι
αξίζει τον κόπο, ευφυές μυαλό γαρ ο Διογένης, όχι στρατηλάτης, όχι πολεμοχαρής,
όχι αναμορφωτής, μόνο φιλόσοφος και
πρακτικός μάλιστα.
Αλλά εσύ
προτιμάς να ερίζεις για ένα αδειανό
πουκάμισο, για μια δική σου αλύτρωτη
πατρίδα, για την Μακεδονία, που όλοι θέλουν να στην πάρουν, αλλά αυτή είναι μόνο δική σου.
Σαν τα παιδάκια με τα παιχνίδια τους.
Δεν σου έλεγε η μαμά σου όταν ήσουν μικρός-η να μοιράζεσαι τα παιχνίδια σου;
Τίποτα δεν θυμάσαι;
Δεν ξέρεις ότι η Μακεδονία ήταν πολυεθνική, από εμένα το ακούς πρώτη φορά;
Δεν γνωρίζεις τίποτα για τις φρικαλεότητες του ελληνικού στρατού
(μαζί με όλους τους άλλους βέβαια
στρατούς) στην προσπάθειά του να
εξελληνίσει (ξέρεις τι σημαίνει αυτή η
λέξη; Ό,τι αντίστοιχα σημαίνει και η λέξη "εκβουλγαρίζω", που σε μάθανε στο σχολείο για τους
κομιτατζήδες, που τους μισείς, ενώ οι
δικοί σου... κομιτατζήδες, οι Μακεδονομάχοι ήταν ήρωες)
αλλοεθνείς πληθυσμούς και να καρπωθεί
τη Μακεδονία;
Γιατί
λες να έγιναν εκείνοι οι πόλεμοι, για
τα δίκαια της φυλής μήπως;
Αλλά και
αν δεχτούμε ότι έγιναν για αυτό κι ότι υπάρχουν... δίκαια φυλής, γιατί
πάντα το δίκαιο της δικής σου φυλής
είναι ποιοτικά ανώτερο από το δίκαιο
των άλλων φυλών;
Εκτός αν
νομίζεις ότι τα έθνη-κράτη δημιουργήθηκαν
και σταθεροποιήθηκαν με λουλούδια και
σοκολάτες, που έραναν και πετούσαν το ένα στο άλλο σε διαφημιστικά σκηνικά, όπως αυτά που έχεις μάθει να καταναλώνεις.
Γιατί
πρέπει να ξέρεις ότι ο εθνικός σου ήρωας Παύλος Μελάς είναι σφαγέας για τους
γείτονές σου, δεν τον έχουν σε εκτίμηση.
Και μου κουβάλαγες χθες στη σύναξή σου το πρόσωπο του Παύλου Μελά με τη φράση "Παύλο Ζεις" και δεν ντρέπεσαι που δεν έκανες το ίδιο για τον Παύλο Φύσσα, που δεν ήταν ήρωας αλλά θύμα των συνοδοιπόρων σου (ξέρεις για ποιους μιλάω, για αυτούς που ήσασταν χθες αντάμα).
Που λες, και για να επανέλθω, κάποιοι τους σκότωναν κι αυτούς, δεν
αυτοκτονούσαν από θλίψη, που δε βρέθηκε να τους πετσοκόψει κάποιος
ήρωας.
Παρόλα
αυτά, εσύ πιστεύεις στην ιστορική,
ελληνική συνέχεια της Μακεδονίας από
την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα, χιλιάδες
χρόνια πριν δηλαδή μέχρι και σήμερα,
αλλά δεν αποδέχεσαι την ιστορική
συνέχεια των γειτόνων σου, που είναι
πολύ πιό πρόσφατη.
"Όχι"
θα βροντοφωνάξεις, "η
Μακεδονία είναι μία και ελληνική".
Θα σε στενοχωρήσω μικρέ μου εθνικιστή-πατριώτη
(διάλεξε ό,τι θες), αλλά κάνεις λάθος, η
Μακεδονία δεν είναι μία και δεν είναι
μόνο ελληνική.
Και για να πάμε πάλι λίγο πίσω, γνωρίζεις
το πλήγμα που επέφερε το Μακεδονικό
Καθεστώς στις δημοκρατικές πόλεις-κράτη
ή δεν ξέρεις τίποτα και για αυτό;
Τί
ακριβώς θαυμάζεις, ποιούς, ποιόν, γιατί;
Τί είναι
τελικά αυτό που σε ελκύει σε μεγαλεπίβολες
ιστορίες, μάχες, προδοσίες (πάντα με τη
λέξη προδότης στο στόμα είσαι), στρατηγούς,
και ιππικά;
Ποιός
σου έχει κάνει το μυαλό έναν εθνικιστικό
κιμά και βλέπεις παντού εχθρούς και
υπονομευτές του έθνους σου;
Ποιός
νομίζεις ότι είσαι;
Δεν κατάλαβες ούτε τα τελευταία χρόνια πόσο γραμμένο σε
έχουν όλοι, ημεδαποί κυβερνήτες και
αλλοδαποί;
Κι αφού το κατάλαβες-αν το
κατάλαβες τελικά- τι κάνεις για να
αλλάξεις έστω και λίγο τη ζωή σου;
Προσπαθείς
καθόλου και με ποιούς τρόπους;
Ξέρεις, δεν σε παίρνει πλέον να τριγυρνάς σε βουλευτικά γραφεία και να ζητάς δουλειά για την πάρτη σου, να γλείφεις και να σκύβεις οικειοθελώς το κεφάλι.
Σε είχα δει να τα κάνεις κι αυτά, μεταξύ μας μιλάμε.
Όταν σταμάτησαν να σου κάνουν τα χατήρια, τότε έγινες κι εσύ... επαναστάτης ποπολάρος, ανέξοδα όμως.
Πάλι λόγια ήσουν και πάλι από άλλους περίμενες τη σωτηρία.
Πάλι λόγια ήσουν και πάλι από άλλους περίμενες τη σωτηρία.
Γνωριζόμαστε καλά, στο ίδιο περιβάλλον ζούμε.
Ξέρεις
τι έκανες πριν λίγα χρόνια;
Θαύμαζες
τον τσαμπουκά του Βαρουφάκη, το ύφος
του, την κορμοστασιά του, την επιστημοσύνη
του ακόμα κι αν δεν καταλάβαινες τίποτα
από το όποιο περιεχόμενό της.
Πήγαινες
με τις σημαιούλες σου στην πλατεία Συντάγματος και υποστήριζες την υπερήφανη
διαπραγμάτευση εναντίον των ξένων,
στερώντας από το μυαλό σου (λέμε τώρα...) τη δυνατότητα
να σκεφθεί έστω και λίγο.
Ο
εθνικολαϊκισμός των κυβερνήσεων των
τελευταίων ετών σε εξόργισε, αλλά σε
χάιδεψε κιόλας.
Σε αποκάλεσαν ανεύθυνο, υπεύθυνο,
αλλά σε είπαν και μεγαλειώδη. Κι εσύ
δεν κατάλαβες ότι σε κορόιδευαν.
Πάς
όπου φυσάει ο άνεμος και ακόμα παραπέρα.
Αυτό
κάνεις: προσκυνάς, θαυμάζεις, υποκύπτεις
και πουλάς τσαμπουκά στους μετανάστες
και στους γείτονες σου Μακεδόνες, σε
όσους δηλαδή θεωρείς αδύναμους.
Χαιρόσουν με το εμπάργκο του Ανδρέα Παπανδρέου
και δεν σκεφτόσουν τα ζόρια των συνανθρώπων
σου εκεί.
Χαιρόσουν με τις "σκούπες" στους μετανάστες, γιατί ενοχλούσαν την αισθητική σου (λέμε τώρα...), όπως κι εκείνη, την ανύπαρκτη του Σφακιανάκη.
Όχι, τίποτα, δεν υπάρχει τίποτα άλλο: εσένα σε νοιάζει το όνομα
της Μακεδονίας, το θέμα είναι να μην το
πάρουν κι ας ψοφήσουν οι... γυφτοσκοπιανοί
(ρατσιστής ήσουν πάντα, δεν σου συνέβη
τώρα) .
Σε θυμάμαι από τη δεκαετία του '90 πώς χαιρόσουν όταν
έβγαζες όλα σου τα σύνδρομα και την εθνική σου... ανωτερότητα απέναντι σε Αλβανούς, Ρουμάνους, Πολωνούς κ.α.
Στις δύο τελευταίες
δεκαετίες απλά άλλαξαν τα θύματα, γιατί
τα προηγούμενα ενσωματώθηκαν πλήρως στον... ελληνικό πολιτισμό, τρομάρα σου.
Ίσως
φταίει που δεν περάσαμε σε αυτόν τον
τόπο από Διαφωτισμό, ίσως φταίει που οι πρώτοι άνθρωποι στον ελλαδικό χώρο, που
προσπάθησαν να ψελλίσουν πέντε προοδευτικά πράγματα και να τα κάνουν
πράξη κυνηγήθηκαν και λοιδωρήθηκαν,
ίσως φταίει πάλι η βαθιά αμάθειά σου και η
εμμονή σου να ασχολείσαι με τις ίδιες και τις
ίδιες παπαριές εθνικού μεγαλείου, να φουσκώνεις σαν παγόνι, ενώ ταυτόχρονα
σε σφαλιαρώνουν όλοι καθημερινά και με
κρότο εκκωφαντικό.
Με αυτά
σου φουσκώνουν το μυαλό, με αυτά σε
τρέφουν, με μεγαλεία κοιμάσαι το βράδυ,
με αυτοκρατορίες και χούντες ξυπνάς το
πρωί.
Με
βασιλιάδες βαυκαλίζεις το εθνικό σου
όραμα, με δρόμους και
ανοιχτά παράθυρα επί δικτατορίας
σκορπίζεις το ανύπαρκτο μυαλό σου.
Παίρνεις αίγλη από τους δυνατούς ακόμα κι όταν
σε φτύνουν κι εσύ νομίζεις ότι βρέχει.
Τον
Δεκέμβρη του '08 δεν σε είδα πουθενά,
κρύφτηκες.
Για την
Κούνεβα δεν σε είδα πουθενά, κρύφτηκες.
Στις
πλατείες κι αν ήσουν, δεν πολυκατάλαβες
και κουνούσες πάλι σημαιάκια με μούτζες
και ελληνοπρεπή χρώματα.
Πού ήσουν ρε σύ τόσο καιρό και αποφάσισες
χθες να κατέβεις μαζί με Κασιδιάρη,
λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις, παπαδαριό και
χουντοστρατιωτικούς;
Αν αυτή
θες να είναι η παρέα σου, δεν μπορώ να
σκεφτώ ποιο θα μπορούσε να είναι το κοινό μας σημείο.
Δεν
έχουμε.
Θα κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι, ζούμε στον ίδιο χώρο,
αλλά πέραν αυτού τίποτα.
Ευτυχώς
και για τους δύο μας τα μυαλά μας δεν θα
συγκλίνουν.
Νανουρίσου
με Μακεδονία, φάε Μικρά Ασία και αλύτρωτες πατρίδες και τα ξαναλέμε στα σοβαρά
όταν κι αν ξεφουσκώσει η εθνικόφρονη
οίησή σου.
Γιατί,
όπως έγραψαν κι άλλοι, μετά το χθεσινό
δεν υπάρχει καμία δικαιολογία και για
κανέναν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου