Κυριακή 19 Μαΐου 2013

(2) (18-5-2013) Εκδ. "Ελεύθερος Τύπος" [Μια Συζήτηση Με Τον Γιώργο Γαρμπή]


Μετά από mail που έλαβα, αλλά και σχόλια στο Βlog Και Στo Facebook από φίλους/ες,
που έθεταν τις δικές τους ερωτήσεις και με παρότρυναν για μια Δεύτερη Συζήτηση
Με Τον Γ. Γαρμπή (Νίκος Β. Αλεξίου) Των Εκδόσεων "Ελεύθερος Τύπος",
τον ξανασυνάντησα στις 18/5/2013. 

Τις ερωτήσεις τους έστειλαν οι
Αναστασία, Αποστόλης, Γιώργος, Στάθης και Μίλτος.
Όλες οι ερωτήσεις (εκτός τριών) είναι των παραπάνω φίλων.
Προσπάθησα να κάνω μια σύνθεση των ερωτήσεων αυτών και όπου δεν το κατάφερα ακούγονται σχεδόν αυτούσιες ή ελαφρώς παραλλαγμένες.
Τους ευχαριστώ πολύ όπως επίσης και τον Γ, Γαρμπή που δέχτηκε να με ξαναφιλοξενήσει.

Οι εκδόσεις και το βιβλιοπωλείο "Ελεύθερος Τύπος" βρίσκονται στην οδό Βαλτετσίου 35 στα Εξάρχεια.

Θεματολογία:

- Κοινωνικός & Lifestyle Αναρχισμός  (00:45)

- Το Αναρχομηδενιστικό Ρεύμα  (02:13)

- Νετσάγιεφ
["Η Κατήχηση Του Επαναστάτη"]  (03:30)

- Προυντόν/Μπακούνιν/Κροπότκιν/Μαλατέστα
Μπούκτσιν/Καστοριάδης/Τσόμσκι  (05:13)

- Συνωμοσιολογία & Αναρχισμός  (12:23)

- "Τα Πρωτόκολλα Των Σοφών Της Σιών"
[Μύθος & Αλήθεια]  (17:10)

- Αναρχισμός
[Παραβίαση Αρχών]  (20:38)

- Αναρχικός/Αντιεξουσιαστής
Ελευθεριακός/Αναρχιστής  (23:28)

- Ατομική & Συλλογική Ελευθερία (26:17)

- Εγχώριο Αναρχικό Κίνημα  (29:33)

- Οργάνωση & Αναρχικός Χώρος
(1)
[Προϋποθέσεις & Ευθύνες] (32:00)

- Χημείο 1985/Πολυτεχνείο 1995
Δεκέμβρης 2008 (36:27)

- Βία-Αντιβία
[Τρομοκρατία & Ένοπλος]  (39:43)

- Βίλχελμ Ράϊχ
["Ο Μαύρος & Ο Κόκκινος Φασισμός"]  (43:34)

- Η Αναρχική Ηθική  (46:32)

- Το Διαδίκτυο  (49:22)

- Οργάνωση & Αναρχικός Χώρος
(2)
[Συγκυρία & Συνθήκες]  (51:44)

- Τα Πρώτα Εκδοτικά Χρόνια
[Το Κοινό/Το Κράτος/Οι Φασίστες]  (52:52)

- Αναρχικά & Άλλα Βιβλία (56:47)

- Εκδόσεις "Ελεύθερος Τύπος"
[Το Πλέον Διατιθέμενο Βιβλίο]  (58:56)

- Γώγου/Σιδηρόπουλος/Άσιμος  (59:20)

4 σχόλια:

  1. κι αυτό πολύ καλό.
    Θα αναδημοσιεύσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πώς εννοείς τον όρο Αναρχομηδενισμός και με ποια κριτήρια τον εντάσσεις στο γενικότερο πλαίσιο του Αναρχ-ισμού ; Απάντησέ μου αν μπορείς, γιατί το ερώτημα είναι αρκετά σημαντικό, αφού προσδιορίζει σε μεγάλο βαθμό την αντίληψη που υπάρχει για το μηδενισμό σήμερα στους κύκλους των αναρχιστών.

    Niger Lupus Negationis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ε, καλά τώρα, είναι φανερό ότι δεν έχει κατανοήσει το καινούριο που φέρνει ο Καστοριάδης στην πολιτική (και όχι μόνο την ελευθεριακή) σκέψη.

    Βέβαια αυτή η μή κατανόηση του ρόλου που έχει η σκέψη του Καστοριάδη, είναι χαρακτηριστικό του εν γένει ελληνικού αναρχικού χώρου και της αδυναμίας του να εξελιχθεί, προχωρώντας λίγο πιο πέρα από τα θέσφατα τού αναρχοκομμουνισμού του 19ου αιώνα.

    Η σκέψη (ή μάλλον η πολιτική νοοτροπία) του Καστοριάδη εμπνέει σταθερά τα κοινωνικά κινήματα του δυτικού κόσμου τα τελευταία 40 (τουλάχιστον) χρόνια.

    Όταν βλέπεις τον Καστοριάδη σαν κάποιον που "κατέκλεψε τους αναρχικούς χωρίς να τους αναφέρει" και αγνοείς ότι αυτό που "κατέκλεψε" ήταν κάτι πολύ παλιότερο, το οποίο οι αναρχικοί απλώς το μισοκατανόησαν (δηλ. η αρχαιοελληνική εκκλησία του Δήμου και η απουσία πολιτικής μεσιτείας, εκπροσώπησης και κυβέρνησης), ή όταν θεωρείς τον Καστοριάδη σαν κάποιον που "γεφύρωσε τον αναρχισμό και τον μαρξισμό" (λες και δεν είχε με κάτι σοβαρότερο να ασχοληθεί), τότε είναι (σε μένα τουλάχιστον) φανερό ότι δεν έχεις βγει ακόμα από τις ξεπερασμένες σχηματοποιήσεις σου.
    θα έλεγα μάλιστα ότι οι λεγόμενοι μετααναρχικοί είναι αυτοί που μόλις έχουν αρχίσει να ανακαλύπτουν ενστικτωδώς αυτά που είπε ο Καστοριάδης. Σε λίγα χρόνια θα μπορούμε να πούμε ίσως ότι τον έχουν κατακλέψει...

    Πάντως, επειδή έχω περάσει χιλιάδες ώρες στο βιβλιοπωλείο του, δεν μπορώ να μην νιώθω εκτίμηση για τον Γαρμπή. Είναι ο κλασικός καλλιεργημένος αναρχικός (έστω και παλαιάς κοπής), που -ελλείψει κάτι καλύτερου- εξακολουθεί να εμπνέει σεβασμό. Άλλωστε και οι αναρχικοί στην Ελλάδα δεν θεωρώ ότι είναι κάτι διαφορετικό από τους μονόφθαλμους που βασιλεύουν επί των τυφλών.




    ΑπάντησηΔιαγραφή