Όποιος επιθυμεί αντιπαράθεση με τα παρακάτω γραφόμενα είναι ευπρόσδεκτος και απαραίτητος.
Διάβαζα την προκήρυξη
(εδώ ολόκληρη: https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1462659)
αυτών που επιτέθηκαν στα γραφεία βουλευτών στη Θεσσαλονίκη
και μου δημιουργήθηκαν διάφορες απορίες.
Όχι για την επίθεση ως γεγονός.
Αυτό εξηγείται και νοηματοδοτείται.
Όμως η προκήρυξη ήταν μια κατά τη γνώμη μου άσχημη αποκάλυψη.
Η αλήθεια είναι ότι σε κάποια σημεία δεν κατάλαβα τί ήθελαν να πουν οι συγγραφείς της,
αλλά αυτό λίγη σημασία έχει.
Μεγαλύτερη σημασία έχει το περιεχόμενο- όσο από αυτό κατάφερα τελικά να κατανοήσω- και ειδικά το τελευταίο κομμάτι της προκήρυξης της ομάδας
"Ολικοί αρνητές συστράτευσης με το υπάρχον".
Εκτός από τις γενικότητες που αραδιάζονται στην αρχή της προκήρυξης και μπορεί μέχρι ενός σημείου να ταυτιστείς μαζί τους, αφού περισσότερο με λογοτεχνία μοιάζουν παρά με σοβαρή πολιτική ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης, και αφού τελικά δεν κομίζουν κάτι ιδιαιτέρως πρωτοπόρο ή έστω κοινωνιολογικά ευφυές, όπως ίσως θα επιθυμούσαν οι συγγραφείς της,
υπάρχει ένα κομμάτι στο τέλος, που ενδεικνύει τί σημαίνει αναρχισμός για κάποιους και πόσο μεγάλη τρικυμία εν κρανίω έχουν.
Παραθέτω παρακάτω αυτό το απόσπασμα, γιατί, όπως έγραψα παραπάνω, είναι αυτό που κατά τη γνώμη μου δείχνει τί έχουν καταλάβει μερικοί περί Αναρχισμού,
- πόσο κακό, κατά τη γνώμη μου, έχει κάνει η εν πολλοίς μονομερής ερμηνεία της Αναρχίας κι όχι του Αναρχισμού, όπως ο ίδιος λέει, από τον -κατά τα άλλα σπουδαίο-λογοτέχνη και διανοητή Ρένο Αποστολίδη στην περιβόητη εκπομπή που ανέλυσε την Αναρχία
(http://www.youtube.com/watch?v=6rZla69dTrk),
- πόσο έχει εισχωρήσει η κατά τα άλλα οξυδερκής σκέψη του Στίρνερ στο εγχώριο αναρχικό ρεύμα ως μάλλον σπουδαιότερη όλων των υπολοίπων
και
- πόσο το Υπερ-εγωτικό φαντασιακό του Καπιταλισμού έχει ενέσει ή εμέσει την αστική του επίδραση στην Αναρχική Σκέψη.
Απόσπασμα:
"Π Υ Ρ
Στις 12/3 επιλέξαμε να σπάσουμε το μονοπώλιο της βίας που έχει ρημάξει την Θεσσαλονίκη, και επιτεθήκαμε στα πολιτικά γραφεία των Στ.Καλαφάτη,Γ.Ορφανό και στο πολιτικό-δικηγορικό γραφείο του Κ.Γκιουλέκα.Στόχος μας δεν ήταν η πρόκληση κάποιου τραυματισμού αλλά να διαχύσουμε το χάος και την αναρχία. Γιατί η αναρχία για την οποία μιλάμε δεν είναι πολιτική,είναι επικίνδυνη,είναι ξερίζωμα της σάπιας νοοτροπίας,είναι απροσάρμοστη,είναι ανήθικη.Ο δικός μας αξιακός κώδικας δεν έχει να κάνει με το αίσθημα κάποιας συλλογικής ευθύνης.Οι επιλογές μας πηγάζουν απο ενδυναμωμένα ‘’εγώ’’ που συντονισμένα κινούνται προς την καθολική ρήξη με το υπάρχον.Θεωρούμε την ατομική συνειδητοποίηση ως τον απαραίτητο προθάλαμο που θα οδηγήσει στην συλλογική απελευθέρωση.
(1) "Στόχος μας δεν ήταν η πρόκληση κάποιου τραυματισμού αλλά να διαχύσουμε το χάος και την αναρχία".
- Καταρχήν, αν δεν βιώσεις το υπάρχον,
δεν μπορείς να βρεις και τρόπους να το πολεμήσεις.
Εγώ δηλαδή, που δεν βάζω βόμβες σε γραφεία πολιτικών,
έχω προφανώς συστρατευθεί με το υπάρχον.
Δεν υπάρχει πρόβλημα, αποδέχομαι την κατηγορία.
- Θέλουν να διαχύσουν το χάος και την αναρχία λένε οι
"ολικοί αρνητές συστράτευσης με το υπάρχον".
Καί τί σχέση έχει ρε "σύντροφοι" η Αναρχία με το χάος;
Το χάος είναι μια χοάνη που καταπίνει τα πάντα.
Χάος είναι ο Καπιταλισμός, όχι η Αναρχία.
Αν εννοείτε ως Aναρχία τις καταστάσεις χωρίς αρχή-τέλος, χωρίς λόγο (άλογες),
τότε ναι, ο κόσμος μας είναι γεμάτος αναρχικούς.
Ζούμε σε έναν Aναρχικό κόσμο και δεν το έχουμε καταλάβει.
Αλλιώς, η Αναρχία ως επιθυμητή κατάσταση, που παλεύεις να πραγματοποιήσεις ή έστω να φτάσεις προς τα εκεί, δεν εχει καμία σχέση με το χάος και δε θα μπορούσε να έχει ποτέ.
Η "Χαοτική Αναρχία" μπορεί να υπάρχει στις χολυγουντιανές ταινίες, στα t-shirt, στη μουσική, στα εφηβικά πόστερ, στο ντύσιμο, αλλά στην ιστορική πραγματικότητα δεν έχει υπάρξει ποτέ.
Αν έχει η σκέψη σας κάποια σχέση με την Αναρχία, πρέπει, κατά τη γνώμη μου πάντα, να αναζητήσετε τις ρίζες της στην ανάλυση του Αποστολίδη περί Αναρχίας και στην ταυτόχρονη αποπομπή του Αναρχισμού, ως ρεύμα σκέψης από την πολιτική σφαίρα, όπως ο ίδιος προτείνει.
Με αυτή τη λογική, Αναρχικός μπορεί να είναι και
ο Κασιδιάρης που μετέτρεψε σε... αναρχικό το στούντιο του Αντένα το καλοκαίρι που μας πέρασε,
ο Κατίδης που σήκωσε το χέρι του φασιστικά χωρίς να σκεφτεί τί θα προκαλούσε αυτό κι έκανε ό,τι του 'ρθε στο κεφάλι, μόνο και μόνο επειδή αυτό ήθελε να κάνει,
Αναρχικός μπορεί να ονομαστεί ο οποιασδήποτε ηθικής ποιότητας και πολιτικής άποψης άνθρωπος, με μοναδικό γνώμονα ότι κάνει αυτό που θέλει και δε δίνει λογαριασμό σε κανέναν.
Έτσι λοιπόν, ακόμα κι αυτός ο "Αναρχικός", που κατά περίπτωση δε δέχεται και δε σέβεται το αποτέλεσμα των συλλογικών αποφάσεων στη διαδικασία των οποίων συμμετείχε επειδή απλώς δε του αρέσουν, είναι Αναρχικός.
Αναρχικός λοιπόν είναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ του Στίρνερ,
ο μόνος του,
ο "δε δίνω λογαριασμό σε κανέναν".
Ακόμα και ο Στίρνερ πάντως μίλησε για ένωση των Εγωϊστών.
Ούτε αυτός ο σπουδαίος άνθρωπος μπόρεσε να αποφύγει τη συλλογικότητα.
(2) "Γιατί η αναρχία για την οποία μιλάμε δεν είναι πολιτική, είναι επικίνδυνη,είναι ξερίζωμα της σάπιας νοοτροπίας, είναι απροσάρμοστη,είναι ανήθικη.
Ο δικός μας αξιακός κώδικας δεν έχει να κάνει με το αίσθημα κάποιας συλλογικής ευθύνης.
Οι επιλογές μας πηγάζουν απο ενδυναμωμένα ‘’εγώ’’ που συντονισμένα κινούνται προς την καθολική ρήξη με το υπάρχον. Θεωρούμε την ατομική συνειδητοποίηση ως τον απαραίτητο προθάλαμο που θα οδηγήσει στην συλλογική απελευθέρωση".
- Η Αναρχία σας δεν είναι πολιτική!
Και τί είναι τότε, προσωπική;
Την έχετε εξηγήσει μόνοι σας;
Δε μάς λέτε και μας ρε "σύντροφοι" μήπως τυχόν δεν έχουμε αντιληφθεί κάτι;
Πόσο προσωπική υπόθεση μπορεί να είναι ό,τι πιό συλλογικό έχει "εφεύρει" ο πανανθρώπινος νούς;
- Η Αναρχία λοιπόν είναι ανήθικη;
Και τι σημαίνει "ανήθικη";
Κι αν άνθρωποι που υποτίθεται πως την υπηρετούν και δρούν στο όνομά της την κατανοούν ως "ανήθικη", τότε τί θα έπρεπε να πει όλο το αστικό μπλοκ, δεξιοί και αριστεροί;
Ναι, είναι ανήθικη η Αναρχία, με τη έννοια ότι δεν αποδέχθηκε ποτέ την τρέχουσα αστική ηθική
Αν εννοείτε αυτό, συμφωνούμε.
Αν εννοείτε κάτι άλλο, δεν πρέπει να το διευκρινήσετε;
- "Απροσάρμοστη" ως προς τι;
Ως προς το κοινωνικοοικονομικό σύστημα;
Δεκτό, δεν χρειαζόταν διευκρίνηση.
Μήπως όμως εσείς εννοείτε μια Αναρχία που θέλει να είναι απροσάρμοστη ως προς το κοινωνικό σύνολο, που με τις ενέργειές της υποτίθεται ότι θέλει να υπηρετήσει;
Γιατί αν επιθυμία της "δικής σας" Αναρχίας είναι κάτι τέτοιο, τότε πρόκειται για μια μάλλον αυτιστική Αναρχία, που αφορά εσάς και την παρέα σας.
Από όσο καταλαβαίνω, η Αναρχία τούς αφορά όλους κι όχι μερικούς.
Κι αν αναπτύσσεται αρχικά σε παρέες, σκοπός της πρέπει να είναι η διάχυσή της
στη Μεγάλη Παρέα.
- Και οι επιλογές σας πηγάζουν από τα ενδυναμωμένα "εγώ" σας;
Έστω ρε "σύντροφοι" και σε παρένθεση το εγώ παραμένει εγώ.
Άλλο μέγεθος η "προσωπικότητα" και άλλο το "εγώ" και μάλιστα όχι ένα αδύναμο, αλλά ένα "ενδυναμωμένο" εγώ.
Όπου ακούς πολλά "εγώ" κράτα μικρό αναρχικό καλάθι...
- Τέλος, "σύντροφοι", επειδή μιλάτε για "ατομική συνειδητοποίηση",
σημαίνει κάτι για εσάς η λέξη "προσωπικότητα"
ή η φράση "προσωπική συνειδητοποίηση";
Το αναφέρω, γιατί ο κόσμος μας πάει μπροστά με προσωπικότητες,
τα άτομα μάλλον την οδηγούν προς τα πίσω.
Ο Στίρνερ, ο Προυντόν, ο Μπακούνιν, ο Κροπότκιν και τόσοι άλλοι, αλλά και άλλες, γνωστοί-ές και άγνωστοι-ές,
αποτελούσαν προσωπικότητες, όχι άτομα.
Κι αν θέλουμε να κάνουμε κάτι, πρέπει να γίνουμε προσωπικότητες, άτομα είμαστε ήδη.
"ενδυναμωμενα εγω που συντονισμενα πανε να.."
ΑπάντησηΔιαγραφήαποσπασμα απο το art of war..
"η δικια μας αναρχια ειναι ανηθικη"
..σιγουρα τουλαχιστον στον τροπο σκεψης των παιδιων επικρατει πληρης αναρχια.συγχηση θα την ελεγα.χαος πρεπει να προκληθει στο συστημα.οχι στο συνολο της κοινωνιας.σε καποια "επανασταση μαζικη" που θα κερδιζε ο λαος,ειναι σημαντικο αμεσως μετα τη νικη να επικρατησει λογικη,οχι χαος.στο χαος φυτρωνουν και θρεφονται στοιχεια που θα ειναι εμποδιο σε οσους ονειρευονται μια κοινωνια αλληλοσεβασμου με την ηθικη παρουσα.εκτος αν εννοουνε οτι εχουν φτασει σε καποιο σημειο πια που ειναι ετοιμοι να κανουν ανηθικα πραγματα τουλαχιστον στους εχθρους του συστηματος.ομως ποιος θα βαλει τα ορια?μονο με μαζικη συμμετοχη θα μπορουσε ο λαος να ανατρεψει σαπιες καταστασεις και αμα δει ο κοσμακης κατι ανηθικο,εστω και προς καποιο γραναζι του συστηματο, ισως μεινει μακρια απο καθε επαναστατικη προσπαθεια.παρολα αυτα ισως απλα να ειναι μια ανακοινωση γραμμενη εν θερμω..
Αντρικος
Αναρχία η μητερα της Τάξης ελεγε ο μαλατέστα για να υποδηλώσει το κοινωνικο περιεχόμενο της Αναρχίας ως "φυσικής" ροής και ισορροπίας.Η Αναρχία δεν ειναι κάτι παραπάνω απο μια πρόταση κοινωνικής οργάνωσης.Ειναι μια οργάνωση του νοικοκυριού ας πουμε.Ο Ιδεολογικός Μηδενισμός επίσης ειναι μια αυταρχικη οργανωση του νοικοκυριου απο τον νετσάγιεφ μέχρι τον ορθολογικοποιημένο νετσαγιεφ τον Λενιν και στη συνέχεια του δικου μας Ζαχαριάδη. 'ολες αυτές οι ταυτότητες που κυκλοφορούν εδώ δεν είναι κοινωνικά επιβεβαιωμένες και γιαυτο αυθαίρετες.Επειδή ο χώρος δεν λειτούργησε στην Ελλάδα σαν επαναστατικος κοινωνικός αλλά σαν εφηβικό αντιεξουσιαστικό φαινόμενο και η διαρκης αναζήτηση ανανεωση της ταυτότητας ήταν αποκλειστικη στόχευση.Ετσι κάθε πενταετία δίνεται αντίστοιχο αυθαίρετο περιεχόμενο στην αναρχική ταυτότητα αναλόγως της πίεσης που ασκει το υποκείμενο το οποίο υπαρχει εκείνη την περίοδο(νεοσυστατες ομάδες αξιων).Ποτέ μέχρι τώρα δεν προσδιορίστηκε η ταυτότητα αυτη κοινωνικα και ποτέ το συνολο της κοινωνιας δεν μιλα για αναρχικούς αλλά για παιδια,γνωστους-αγνώστους αναρχοαυτονομους παλιώτερα και πάει λέγοντας.Ματαιοπονία λοιπόν ειναι η προσπάθεια απαναπροσδιορισμού της Αναρχίας και για το λόγο ότι δεν υπάρχει σήμερα ανάγκη για καθολικό είναι.Αναρχία με την έννοια της σχετικοποίησης των αξιων και της διαρκούς ανασύνθεσης βεβαίως αλλά το πολιτικό είναι κυρίαρχο στο αναρχικο προταγμα γιατι απευθύνεται και πηγάζει απο τον ανθρωπο και τη νόηση.όχι λοιπόν ταυτότητες και ρόλοι μόνιμοι αλλα δυναμικοι εως και αυτοαναιρούμενοι.Απέναντι στη θεολογια του αναρχισμου η του στιρνερ να προτάξουμε την αθεία του αυτεξούσιου ατόμου ως προέκταση του κοινωνικου φυσικά και να επεξεργαστούμε ένα σχέδιο ενδελεχές πολιτικου αντιεξουσιαστικου προτάγματος.Γιαυτο πρέπει να αφήσουμε τους θρησκευόμενους στη ησυχία τους και τους άθεους στον διαρκη στοχασμό.Ενα πρώτο σχόλιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε Ανώνυμε, μπορεί όντως να πρόκειται για μια προκήρυξη γραμμένη εν θερμώ, όμως δε μπορεί ο κάθε θερμοκέφαλος να χρησιμοποιεί και να παραποιεί την αναρχία κατα το δοκούν. Ίσως το κάνω κι εγώ, μπορεί, δεν το ξέρω. Κατά
ΑπάντησηΔιαγραφήτα υπόλοιπα συμφωνώ μαζί σου
Φίλε Νώντα ήθελα να σε ρωτήσω καταρχήν πώς εξάγεις το χρονικό όριο της πενταετίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορείς να γράψεις κάποιο παράδειγμα;
Επίσης ήθελα να σε ρωτήσω πως εννοείς αυτό που γράφεις ωα "θεολογία του αναρχισμού";
Ως τυχόν παράθεση τσιτάτων του Μπακούνιν ή κάποιου άλλου, ή εννοείς κάτι άλλο;
Αναμένω την απάντησή σου και το δεύτερο σχόλιο αν υπάρχει.
Σας ευχαριστώ και τους δύο
θεολογία εννοω την ιδεολογία και τον μηχανισμο της τον οποιο απεκλεψε απο την θεολογία.Η σχεση για παραδειγμα του αισθητου κόσμου με την ερμηνεια του.Η Εκκλησια στην πρωτη περιπτωση το Κόμμα ή η οργανωση των επαναστατων στη δευτερη ειναι οι φορεις ερμηνειας του αισθητου κόσμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαθε πενταετια δεν ειναι απολυτο οσο αφορα την αναρχικη ταυτοτητα 1980 ουτε πτυχιο ουτε εργασια 1990 αντμμε αντιεμπορευματικο και άλλες κατασκευές πιο μικροτερες που αφορα τη δραση
νωντας είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήολες αυτές οι ταυτότητες που κυκλοφορούν εδώ δεν είναι κοινωνικά επιβεβαιωμένες και γιαυτο αυθαίρετες.
Πολύ ζουμί στην παραπάνω φράση.
https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1451534
ΑπάντησηΔιαγραφήδες κι αυτο ελευθεριακε περι χαους... ετσι για μια πιο σφαιρικη εικονα του θεματος...
σε ευχαριστώ για την επεξήγηση νώντα
ΑπάντησηΔιαγραφήΌντως, αυτή η φράση έχει αρκετό ζουμί για συζήτηση και σκέψη
ανώνυμε, δεν ήξερα ότι το χάος κρύβει μέσα του τόση... φιλοσοφική σκέψη. Προσκυνώ... γιατί δεν κατάλαβα τίποτα φίλε. Τί να πω ρε γαμώτο, τί να πω;
Αν θέλεις τη γνώμη μου, καλύτερα να ασκείς κτιρική γενικά επί των θέσεων της συγκεκριμένης τάσης και όχι ειδικά επί μιας προκύρηξης γιατί οι συγγραφείς της δε μπορούν για ευνόητους λόγους να σου απαντήσουν δημόσια και καλό θα ήταν επίσης να αποφεύγονται οι χαρακτηρισμοί για τους ίδιους λόγους...
ΑπάντησηΔιαγραφήφίλε Parabellum και βέβαια χρειάζεται η γνώμη σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου απαντώ.
Καταρχήν, με αφορμή την προκήρυξη αυτή΄έκανα κριτική σε αυτήν την τάση, αν και δεν το έθεσα σαφώς αυτό και σε αυτό ίσως έχεις δίκιο.
Μην ξεχνάς βέβαια ότι το blog είναι προσωπικό και άρα εκφράζω τη δική μου άποψη όπως ακριβώς θέλω.
Κατά δεύτερον και σημαντικότερο το ίδιο κείμενο έστειλα στο indymedia, με τη λογική της δημόσιας απάντησης, αλλά το indymedia δεν το ανάρτησε ποτέ. Άρα, ήθελα να απαντήσω δημόσια, αλλά δεν τα κατάφερα και δεν είναι δική μου ευθύνη.
Για ποιούς χαρακτηρισμούς μιλάς;
Αναφέρομαι στο "θερμοκέφαλοι που εμηνεύουν την Ααναρχία κατά το δοκούν" που υπάρχει στα σχόλια και εμέσως στα ειρωνικά σημεία του κειμένου.Αν το πιστεύεις καλά κάνεις και τα γράφεις η ένσταση μου είναι ότι δε μπορούν να σου απαντήσουν για ευνόητους λόγους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντίθετα αν η κριτική γίνεται συνολικά στην τάση όπως το σχόλιο του νώντα (αν αυτό το υβρεολόγιο μπορεί να θεωρηθεί κριτική)και με περιορισμένες και πιο γενικευμένες αναφορές σε αποσπάσματα προκυρήξεων, μπορούν να σου απαντήσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
Αυτό για το indymedia δε μπορώ να το αμφισβητήσω, θεωρώ όμως πως έχει να κάνει με την πολιτική δημοσίευσης που δεν επιτρέπει σχολιασμό προκυρήξεων ακριβώς επειδή δε μπορεί να σου απαντήσει ο δράστης του χτυπήματος. Βέβαια δεν είναι πάντα συνεπείς σε αυτό αλλά σα γενική αρχή καλά κάνουν κατά τη γνώμη μου.
Κατά τα άλλα κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής άσχετα με το ότι συμφωνώ με την προκύρηξη των συντρόφων σε όλα σχεδόν τα σημεία. Κριτικής όμως όχι πολεμικής γιατί εκεί το πράγμα αλλάζει και δεν αναφέρομαι εδώ σε σένα για το συγκεκριμένο κείμενο.
Αυτά που αναφέρεις δεν είναι χαρακτηρισμοί, αλλά πολιτική κριτική. Όπως εκείνοι έχουν το δικαίωμα να ασκούν κριτική και σύμφωνα με αυτή να δρουν, έτσι νομίζω εχω κι εγώ δικαίωμα να ασκώ πολιτική κριτική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν σχολίασα ολόκληρη την προκήρυξη, αλλά τα σημεία, που μου φάνηκαν περισσότερο "έντονα" σε σχέση με αυτό που πιστεύω πως είναι αναρχισμός.
Μιλάς για υβρεολόγιο του σχολιαστή νώντα. Πού υπάρχουν ύβρεις;
Πες μου αν σε εκφράζουν τα σημεία που έθεσα στο άρθρο, αν σε εκφράζουν ως αναρχικό και για ποιούς λόγους.
Σε ευχαριστώ πολύ φίλε Parabellum
o φίλος Parabellum μου έστειλε το σχόλιό του με mail επειδή δε χωρούσε, οπότε το αναρτώ σε μέρη. Θα απαντήσω τις επόμενες μέρες στο φίλο.
ΑπάντησηΔιαγραφή(1)Parabellum
Ο θερμοκέφαλος δεν είναι κριτική γιατί σαν όρος δε απαντά σε κάποια
θέση. Είναι ο υποκειμενικός χαρακτηρισμός κάποιας θέσης ή ψυχολογίας.
Σου ξαναλέω έχεις κάθε δικαίωμα να εκφράζεις ακόμα και αυτόν η ένσταση
μου είναι ότι δε μπορούν να σου απαντήσουν οι θιγόμενοι.Αν το έλεγες
π.χ. για μένα δε θα υπήρχε αυτή η ένσταση γιατί μπορώ να σου απαντήσω
"επώνυμα".
Σχετικά με το νώντα καταλαβαίνεις πως για χαρακτηριστεί κάτι υβρεολόγιο
δε χρειάζεται να υπάρχουν μέσα μπινελίκια.
Σου απαντάω ως αναρχικός μηδενιστής/ατομικιστής αν και στη δική μου
θεώρηση συμπλέκονται, τα διαχωρίζω γιατί δεν ισχύει για όλους.
Συγκεκριμένα τώρα, πρώτα από όλα η Αναρχία δεν είναι ιδεολογία επομένως
δε τίθεται θέμα σφαιτερισμού και αλλαγής του περιοχομένου της. Για
κάποιους είναι κοινωνικό πρόγραμμα για άλλους, όπως εγώ, είναι εκ
φύσεως αντικοινωνική θεώρηση. Γράφω αυτό στην αρχή για να ξέρεις σε ποια
βάση μιλάω.
(2) Parabellum
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο χάος για μένα αντιπροσωπεύει δυο πράγματα. Πρώτον το ότι οποια δήποτε
σταθερή, δήθεν συλλογικά αποφασισμένη, δομή, αντίληψη (βάλε ότι θέλεις
εδώ) σε οποιοδήποτε επίπεδο είναι καταδικασμένη να πέσει γιατί είναι
αναντίστοιχη της πραγματικότητας. Δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να
καταφέρει καμιά θεώρηση να βάλει όλους τους ανθρώπους στο ίδιο τσουβάλι
ακόμα και καλοπροαίρετα. Η ισσοροπία μεταξύ των ανθρώπων προέρχεται μέσα
από τη σύγκρουση ή τη συμφωνία σε συγκεκριμένα ζητήματα μέσα σε ένα
χαοτικό μοντέλο χωρίς σταθερές, όπως συμβαίνει π.χ. και στη φύση. Είναι
κατά τι γνώμη μου ψευδές πως υπάρχει απαρέγκλιτος φυσικός νόμος.Ακόμα
και αν γίνει η επανάσταση θα αναγκαστούν οι επαναστάτες να καθαρίσουν
διαφωνούντες με την επίκληση στην ορθότητα της θέσης τους. Άσχετα με το
αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με τις κατά περίπτωση εκκαθαρίσεις οφείλουμε
να παραδεχτούμε ότι θέλουμε να φέρουμε την ισοροπία μέσω της επιβολής
της θέσης μας.Άρα στη βάση δεν υπάρχει καμιά τάξη, όποια "τάξη" βάζουμε
βασίζεται στην επιβολή πάνω σε μια χαοτική κατάσταση μέσω σύγκρουσης ή
συμφωνίας. Μπορείς να εκπαιδεύσεις βέβαια τους ανθρώπους να δρουν με
συγκεκριμένους τρόπους όπως όλα τα μαζικά συστήματα αλλά αυτό δε συνάδει
με τον δικό μου ορισμό της Αναρχίας όσο ελευθεριακή και αν είναι η
εκπαίδευση.Επομένως αυτό που υποστηρίζω εγώ είναι η κατανόηση πως βασικά
όλα πρέπει προέρχονται από το αποτέλεσμα των δράσεων μας πάνω σε μια
χαοτική κατάσταση, δηλαδή εκ του μηδενός. Το σύστημα έχει τακτοποιήσει
τα πάντα σε κουτάκια και δε μπορείς να δράσεις πάνω σε αυτή τη βάση (τη
χαοτική κατάσταση) για να διαμορφώσεις τη ζωή σου κατά το δοκούν.Οπότε
θέλω να επιφέρω το χάος και όχι την τάξη κάποιας μαζικής κατασκευής που
θα με φυλακίζει το ίδιο με το σήμερα.Στο χάος, στο μηδέν βρίσκεται η
ελευθερία όχι στην τάξη. Αν το κατανοήσεις σα φιλοσοφικό προβληματισμό
και σαν κατάσταση συνείδησης κατανοείς και αυτό λέω σε σχέση με το
σήμερα.Δεν εννοώ δηλαδή μια μαζική πρακτική εφαρμογή στο σήμερα, στο
τώρα γιατί προυποθέτει συνειδητοποιημένα άτομα με δυνατή θέληση και όχι
τη πλέμπα.Και ο Κασιδιάρης, ο Κατίδης και κάθε σκουπίδι στη πλέμπα
ανήκουν και δε μπορούν να συλλάβουν το χάος ως αντίληψη ούτε με
μεταμόσχευση εγκεφάλου.Είναι ατομική επιλογή και θεώρηση και προυπόθετει
εξατομικευμένη συνείδηση.Όσοι έχουμε αντίστοιχη συνείδηση το
προκτίνουμε/πιστεύουμε/βιώνουμε. Και εδώ βάζω και άλλους αναρχικούς
άλλων τάσεων που όσο και αν κοροιδεύουν τον εαυτό τους, είναι έτη φωτός
πάνω από τη πλέμπα.
(3) Parabellum Δεύτερον το χάος είναι ένα όπλο "διασποράς". Όλα τα συστήματα
ΑπάντησηΔιαγραφήχρειάζονται ευρυθμία για να λειτουργήσουν και για να τα σαμποτάρεις
πρέπει να τα χαόσεις.Οποιδήποτε εύτακτο πρόταγμα ή στρατηγική/τακτική
είναι διαχειρίσιμα και προβλέψιμα σε βάθος χρόνου από τον εχθρό.Σκέψου
πχ. πόσο εύκολα διαχειρίστηκαν το Πολυτεχνείο και πόσο πιο δύσκολο είναι
να διαχειριστούν το Δεκέμβρη μια κατεξοχήν χαοτική εξέγερση,ακόμα και
κάποιοι αναρχικοί ρεφορμιστές που χωρίς να μας το αποδυκνείουν την
ονομάζουν κοινωνική ή εργατική.
Να σημειώσω εδώ πως πολλές διαφωνίες μεταξύ των κοινωνικών και των
αντικοινωνικών έχουν τη βάση τους στον ορισμό της Αναρχίας και εγώ από
τη μεριά μου κατανοώ ότι όποιοι αναρχικοι θεωρούν την Αναρχία κοινωνικό
πρόγραμμα έχουν θέμα με το χάος. Είναι όμως άποψη τους,όχι θέσφατο.
Σχετικά με το αν έχει υπάρξει το χάος στη αναρχική θεώρηση εξαρτάται πως
βλέπεις την ιστορία. Αν ψάχνεις για μαζικά φαινόμενα τύπου Ισπανία του
36 όχι δεν υπάρχει. Υπάρχει όμως σε αρκετούς ανώνυμους και επώνυμους
συντρόφους ατομικιστές/μηδενιστές του παρελθόντως ιδιαίτερα στις πρώτες
δεκαετίες του 20 αιώνα στην Ιταλία. Ως πρακτική δε υπάρχει και εκτός
αυτής της τάσης σχεδόν σε όλο το φάσμα των αναρχικών/ριζοσπαστών από
τους ιλλεγκαλιστές τύπου Βαγιάν και Ανρυ μέχρι τα πρώτα βήματα του Μάχνο
αλλά και τους ρώσσους νιχιλιστές. Είναι σύμφυτο με τη δράση ενάντια στο
υπάρχον διαχρονικά. Επίσης υπάρχει στους μηδενιστές και τους ατομικιστές
του σήμερα (όπως οι σύντροφοι που έχουν συντάξει την προκύρηξη) αλλά δε
μπορεί να το εντοπίσει κάποιος αν δεν τους θεωρεί αναρχικούς... Οπότε
επανερχόμαστε στο ζήτημα του ορισμού και της ιδεολογικοποίησης της Αναρχίας.
Ας κουβεντιάσουμε πρώτα περί χάους γιατί άμα τα βάλω όλα μαζί δε θα
βγάλουμε άκρη και με την κουβέντα θα μου έρθουν και πράγματα που τυχόν
παρέλειψα.
(1)Φίλε parabellum. Δεν αναφέρω κάν τη λέξη "θερμοκέφαλος" από ό,τι θυμάμαι, αλλά τη φράση "τρικυμία εν κρανίω".
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά κι είναι υποκειμενικός χαρακτηρισμός, που στηρίζεται όμως σε πολιτική ανάλυση.
Δεν έκανα τον χαρακτηρισμό χωρίς να τον αιτιολογήσω. Αλλά, αν πραγματικά πιστεύεις πως δεν στηρίζεται σε πολιτική διαφωνία ή καλύτερα σε σοβαρή από πλευράς μου πολιτική αιτιολόγηση, τον αποσύρω από την κουβέντα.
(2)Δε νομίζω πως ο σχολιαστής νώντας βρίζει, αλλά οκ, είναι προσωπική σου εκτίμηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι θέμα προσωπικού γούστου περί του τί είναι μπινελίκι και τι όχι.
Μιλάς για αντικοινωνική θεώρηση, όμως κατά τη γνώμη μου ένας αναρχικός δεν μπορεί να στρέφεται εναντίον της κοινωνίας που τον έχει "παράξει", παρά μόνο αν θέλει να τη βοηθήσει να στραφεί προς αυτό που πιστεύει εκείνος καλύτερο για αυτήν. Ναι, καταρχήν "αντικοινωνιστής", αλλά αμέσως μετά αρωγός της κοινωνίας.
(3) Γράφεις: "Το χάος για μένα αντιπροσωπεύει δυο πράγματα. Πρώτον το ότι οποιαδήποτε σταθερή, δήθεν συλλογικά αποφασισμένη, δομή, αντίληψη (βάλε ότι θέλεις
ΑπάντησηΔιαγραφήεδώ) σε οποιοδήποτε επίπεδο είναι καταδικασμένη να πέσει γιατί είναι
αναντίστοιχη της πραγματικότητας. Δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να
καταφέρει καμιά θεώρηση να βάλει όλους τους ανθρώπους στο ίδιο τσουβάλι ακόμα και καλοπροαίρετα.
Η ισσοροπία μεταξύ των ανθρώπων προέρχεται μέσα από τη σύγκρουση ή τη συμφωνία σε συγκεκριμένα ζητήματα μέσα σε ένα χαοτικό μοντέλο χωρίς σταθερές, όπως συμβαίνει π.χ. και στη φύση. Είναι κατά τι γνώμη μου ψευδές πως υπάρχει απαρέγκλιτος φυσικός νόμος".
Σε αυτό συμφωνώ, τώρα για το αν υπάρχει απαρέγκλιτος φυσικός νόμος ή όχι δε μπορώ να σου απαντήσω, αλλά υποψιάζομαι πώς υπάρχουν τέτοιοι νόμοι στη φύση, αλλιώς μπορεί να περιπέσουμε σε μια μεταφυσική εικόνα ενός κόσμου θαυμαστού με την έννοια ότι μπορούν να συμβούν όλα. Φυσικά και μπορούν να συμβούν, αλλά μέσα στα πλαίσια των φυσικών νόμων.
Απαρέγκλιτοι κοινωνικοί κανόνες δεν υπάρχουν, αλλά φυσικοί μάλλον υπάρχουν.
(4) Επειδή τις περισσότερες φορές μου αρέσει να αξιολογώ τα γεγονότα εκ του αποτελέσματός τους, η εξέγερση του Δεκέμβρη τι αποτελέσματα κοινωνικής εξεγερτικότητας επέφερε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑτομικής- που προφανώς σε ενδιαφέρει περισσότερο- επέφερε όντως, άλλοι άνθρωποι ενεπλάκησαν με την ουσιαστική πολιτική κι αυτό είναι το πολύ θετικό του Δεκέμβρη. Άτομα μπορεί να εξεγέρθηκαν και να παρέμειναν με αυτό το βίωμα από τότε, αλλά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας ως σύνολο παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο.Αν βέβαια δε μας ενδιαφέρει η κοινωνία δεν υπάρχει πρόβλημα.
Τώρα, η κουβέντα περί του τι σημαίνει Χάος, περί ρώσων ή ιταλών αναρχομηδενιστών και μηδενιστών είναι πολύ μεγάλη και πολύ ενδιαφέρουσα για να την κάνουμε από εδώ.
Τέλος, για το τί σημαίνει Αναρχισμός και το τί είναι θέσφατο, κανενός η άποψη δεν είναι θέσφατο εννοείται. Η ταπεινή μου άποψη είναι πως δε μπορεί μια άποψη που θέλει να αλλάξει την κοινωνία, να στρέφεται τελικά εναντίον της. Αν είναι να στραφεί, πρέπει να το κάνει μέχρι του σημείου που θα μπορέσει να την αφυπνίσει και να τη βοηθήσει, όχι να τη γκρεμίσει ολοκληρωτικά.
Σε ευχαριστώ Parabellum
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήφίλε Parabellum μόλις τώρα παρατήρησα ότι η λέξη "θεροκέφαλος" που έγραψες την έχω όντως σε ένα σχόλιό μου. Οπότε για τη λέξη έχεις δίκιο, απλά νομιζα ότι αναφερόσουν στο κείμενο
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία, άρα όπως βλέπεις έχει να κάνει από τη θέση ξεκινάει ο καθένας. Η Αναρχία για εμένα δεν είναι κοινωνικό σχέδιο οπότε δεν υπάρχει οξύμωρο στον αντικοινωνισμό, όπως για σένα που ξεκινάς από αντίθετη μπάντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό εννούσα στα περί ιδεολογίας. To σχήμα Αναρχία= στροφή και βοήθεια της κοινωνίας είναι άποψη όχι θεμελιακός νόμος. Άλλοι το βλέπουν έτσι άλλοι όχι.
parabellum μην ξεχνας πως η κοινωνικη δομη και η προστασια της ειναι κατι καλο απο τη φυση του δες π.χ. τα ζωα της φυσης: μελισσες, μηρμυγκια, γενικα οπου υπαρχει αλληλεγγυη και συνεργατικοτητα (και ο ανθρωπος ειναι συνεργατικο ον). τωρα προφανως εστιαζεις την κοσμοθεωρια σου στην ατομικη αυτοπραγματωση, η οποια οχι μονο δεν ερχεται σε συγκρουση με την κοινωνια, αλλα μπορει να επιτευχθει στο μεγιστο βαθμο της μεσα στα πλαισια της κοινωνικης οργανωσης (οχι με την εννοια της εξουσιαστικης, μην τρομαζεις) γιατι η σκεψη και η δραση του ατομου πολλαπλασιαζουν τη δυναμικη τους οταν συγκλινουν φερνοντας σημαντικοτερο αποτελεσμα. ο ιδιος ο αναρχισμος εξ' ορισμου ειναι εναντια στην υποταγη του ατομου για χαρη του συνολου, και αν το καλοσκεφτεις αυτο σε μια αναρχικη κοινωνια δε μπορει να γινει γιατι τα συμφεροντα θεωρουνται -και ειναι στην ουσια- κοινα... καμια μαζικη κατασκευη, καμια υποδουλωση, κανενα καθεστως/κατεστημενο (επαναστατικο η μη)...
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε παιδιά,
ΑπάντησηΔιαγραφήτι κάθεστε και ασχολείστε με τον parabellum; Ο άνθρωπος δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με την αναρχία. Ιδού:
«Ακόμα και αν γίνει η επανάσταση θα αναγκαστούν οι επαναστάτες να καθαρίσουν διαφωνούντες με την επίκληση στην ορθότητα της θέσης τους. Άσχετα με το αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με τις κατά περίπτωση εκκαθαρίσεις οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι θέλουμε να φέρουμε την ισοροπία μέσω της επιβολής της θέσης μας.»
Από πότε ένας αναρχικός υποστηρίζει τέτοιου είδους επανάσταση;
Εντάξει, είναι σαφές: Ο άνθρωπος είναι ΛΕΝΙΝΙΣΤΗΣ. (Θα έλεγα "σταλινικός" εάν ο σταλινισμός ήταν κάτι διαφορετικό από εφαρμογή του λενινισμού...)
Είναι δεδομένο ότι τα τελευταία 15 χρόνια ο αναρχικός "χώρος" έχει περιμαζέψει μπόλικους λενινιστές. Οι αντίστοιχες παραδοσιακές οργανώσεις δεν έλκουν κανέναν πλέον, έτσι πολύς κόσμος με λενινιστικές απόψεις έχει ενταχθεί στην αγκαλιά του α/α χώρου, του μόνου σχεδόν κινηματικά υπαρκτού.
Οι οποίοι, μάλιστα, τεχνηέντως επιχειρούν την εξής διαστρέβλωση: Ονομάζουν «αριστερούς» και «ξένο σώμα στην αναρχία» όσους δρουν ΜΕ την κοινωνία, όπως ο φίλος Νώντας, και ρίχνουν τόνους λάσπης εναντίον τους όπου βρεθούν κι όπου σταθούν. Αντίθετα, τους (στυγνούς λενινιστές) εαυτούς τους, τους αποκαλούν ως (μόνους) αναρχικούς.
Είναι θλιβερό να ασχολούμαστε με τέτοιες απόψεις στην εποχή μας που ζούμε έναν ανοιχτό κοινωνικό πόλεμο, διακηρυγμένο δυστυχώς -προς το παρόν- μόνο από τους «από πάνω». Πρέπει να είναι ψυχασθενής κάποιος ο οποίος ετοιμάζεται να πολεμήσει σε έναν τέτοιο πόλεμο ΧΩΡΙΣ την κοινωνία. Μιλάμε για τραγελαφικές καταστάσεις...
Φίλε Σωκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και δεν συμφωνώ καθόλου με τη γενικότερη θεώρηση του Parabellum, όπως φαντάζομαι έχεις αντιληφθεί, αλλά επειδή από την άλλη πρέπει να είμαστε δίκαιοι,δε νομίζω πως υποστηρίζει τις εκκαθαρίσεις των αντεπαναστατών ως μέσο.
Αυτό που μάλλον υποστηρίζει είναι ότι στην ιστορία έχει φανεί πως πάντα αυτό γίνεται, άσχετα από τις αγαθές προθέσεις των εκάστοτε επαναστατών. Ότι πάντα δηλαδή υπάρχει σύγκρουση θέσεων και ο εκάστοτε νικητής συντρίβει τον χαμένο.
Έτσι ερμηνεύω εγώ τα γραφόμενά του σε αυτό το συγκεκριμένο σημείο, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος.
Αν δει το σχόλιό σου Σωκ. φαντάζομαι ότι θα απαντήσει.
προσπαθησα να ξαναστειλω αλλα δεν ξερω αν πετυχε.Δυο λογια στον παραμπελουμ.Αν ισχυει για καποιον οτι για προφανεις λογους δεν μπορει να μιλησει για μενα μπορει να ισχυει χιλιες φορες.Οποτε αυτο ασ το αφησουμε εξω.ΤΟ ουσιώδες για μενα ειναι το εξης ΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΟ ερωτημα.ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ¨Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ. Αν το θεωρουμε πραξικοπημα κατατασομαστε στο συγκεκριμενο λενινιστικο μοντελο που πολυ αντεγραψαν και δεν ηταν καν αριστεροι.Και ακολουθει την εξης μεθοδο.ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.Ο κομμουνιστης το κομμα ο αναρχικος την ομοσπονδια ο ιδεολογικος μηδενιστης την οργανωση.Δεν διαφερουν παρα μονο στο φαινεσθαι.Αν η επανασταση ειναι θεμα κοινωνικης πλειοψηφιαςτοτε δεν χρειαζεται κομμα αλλα δικτυο κοινωνικης παρεμβασης συνεχους προταγματικης αναδιαταξης προκειμενου να λειτουργει με την κοινωνια και οχι για την κοινωνια.Ρευστοτητα και οχι σταθερες και συμπαγεις αξιες και ρολοι.Ποιος ειναι φιλε μου ο ενεργητικος μηδενισμός αν οχι αυτος?το να πεθανουμε για την αναρχια για τον κομμουνισμο η για την κοκα κολα η την πατριδα ειναι ευκολο.Το να πεθανεις για το τιποτα η αυτο που δεν εχει ακομα προσδιοριστει ειναι τσαμπουκας
ΑπάντησηΔιαγραφή