Σάββατο 11 Απριλίου 2009

ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ;


Πατέρας με γιο ας πούμε...

ΓΙΟΣ ΜΕ ΜΑΥΡΟ BOLD
ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ BOLD


Μπαμπά, τι να γίνω όταν μεγαλώσω;
Μητσοτάκης παιδί μου, Μητσοτάκης.
Τι δουλειά κάνουν οι κουκουλοφόροι μπαμπά;
Δουλεύουν στα κόμματα αγγελούδι μου...

... Αυτούς που τα σπάνε εννοώ βρε μπαμπά!
Αυτοί δεν είναι κουκουλοφόροι...

...Και τι είναι δηλαδή;
Απλά, αποφεύγουν τις γραβάτες...


Γιατί οι άνθρωποι δουλεύουν οχτώ ώρες μπαμπάκα;
Δεν έχω ιδέα παιδί μου, εγώ απλά δουλεύω...

Γιατί δε σε βλέπω μπαμπά καθόλου;
Κάνω υπερωρίες παιδί μου....
Γιατί η μαμά δεν κάθεται σπίτι να παίξουμε;
Δουλεύει κι αυτή...
Οχτώ ώρες κι αυτή, ε;
Καλά θα ήταν οχτώ παιδί μου...

Μα είναι μαμά...
Δεν υπάρχουν δικαιολογίες στην ελεύθερη αγορά αγόρι μου
Τι είναι ελεύθερη αγορά μπαμπά;
Όταν 5 άνθρωποι τα έχουν όλα και 15 εκατομμύρια δουλεύουν για αυτούς...
Και αυτό είναι ελευθερία;
Έτσι λένε οι σοφοί οικονομολόγοι αγόρι μου...

Και τότε τι είναι σκλαβιά;
..............................................


Οι Τούρκοι είναι κακοί μπαμπά;
Εξαρτάται παιδί μου...

Από τι εξαρτάται;
Από το αν είσαι Έλληνας αγόρι μου
Οι Σκοπιανοί είναι κακοί μπαμπά;
Εξαρτάται παιδί μου...

Από τι ;
Από το αν είσαι Έλληνας αγόρι μου

Γιατί απαντάς έτσι; Εμείς οι Έλληνες είμαστε κάτι ξεχωριστό;
Έτσι πιστεύουμε...

Έχουμε δίκιο;
Όσο δίκιο έχουν και οι Σκοπιανοί

Και οι Τούρκοι είναι ξεχωριστοί δηλαδή;
Όσο κι εμείς...

Μπερδεύτηκα μπαμπά τώρα
Γιατί παιδί μου;...

Γιατί μου λες πως όλοι πιστεύουμε ότι είμαστε ξεχωριστοί

Ακριβώς αγόρι μου

Αν είμαστε όλοι ξεχωριστοί, υπάρχει κάτι που μας ενώνει;
Και βέβαια υπάρχει...

Τι μας ενώνει μπαμπά;
Οι διαφορές μας παιδί μου
Έχω μπερδευτεί μπαμπά
Λογικό αγόρι μου... είναι μπερδεμένα

Για πες μου μπαμπά... οι Αλβανοί είναι καλοί;
Πριν σου απαντήσω, μπορώ να σε ρωτήσω κι εγώ κάτι;
Ναι μπαμπά, πες μου...
Οι συμμαθητές σου είναι καλά παιδιά;
Οι περισσότεροι ναι
Γιατί λες οι περισσότεροι; Δεν είναι όλοι δηλαδή;
Ε όχι βρε μπαμπά, κάποιοι δεν είναι καλά παιδιά
'Αρα, κάποιοι συμμαθητές σου είναι καλοί και κάποιοι κακοί;
Ναι μπαμπά
Οι συμμαθητές σου λοιπόν δεν είναι όλοι καλοί ή όλοι κακοί
Σωστά
Έτσι λοιπόν συμβαίνει και με τους λαούς
Δηλαδή;
Δηλαδή, ούτε οι Τούρκοι είναι όλοι κακοί, ούτε οι Έλληνες είναι όλοι καλοί
Και με τους Σκοπιανούς τι γίνεται;
Ό,τι γίνεται και με τους Τούρκους. Κάποιοι είναι καλοί και κάποιοι κακοί.
Εμάς στο σχολείο μάς λένε ότι οι Τούρκοι μάς είχαν δούλους για 400 χρόνια.
Αλήθεια είναι
Πως λοιπόν μπορούμε να είμαστε φίλοι με κάποιους που μάς είχαν για δούλους;
Γιατί πολύ απλά μάς είχαν… δεν μάς έχουν.

Και επίσης γιατί δεν είχαν μόνο εμάς.
Η Οθωμανική Αυτοκρατορία είχε υπό την κατοχή τους κι άλλους λαούς 
Με τους Ιταλούς και τους Γερμανούς έχουμε τα ίδια προβλήματα μπαμπά;
Όχι παιδί μου
Γιατί μπαμπά;
Δεν ξέρω αγόρι μου
Και οι Γερμανοί δεν μας είχαν υπόδουλους;
Ναι, έχεις δίκιο
Τότε γιατί δεν έχουμε και με αυτούς τα ίδια προβλήματα;
Ίσως επειδή με τους Γερμανούς πιστεύουμε στον ίδιο θεό

ή επειδή ήταν κατακτητές για λίγα χρόνια
Οι Τούρκοι πιστεύουν σε άλλον θεό;
Ναι, πιστεύουν στον Μωάμεθ.
Ενώ εμείς και οι Γερμανοί στον Χριστό ε;
Ναι αγόρι μου
Οι Σκοπιανοί πιστεύουν στον Χριστό ή στον Μωάμεθ;
Κυρίως στον Χριστό
Τότε γιατί έχουμε πρόβλημα μαζί τους ενώ με τους Γερμανούς όχι;
Γιατί λένε πως είναι Μακεδόνες ενώ εμείς λέμε πως μόνο οι Έλληνες μπορούν να είναι Μακεδόνες.
Είναι τόσο σημαντικό αυτό μπαμπά;
Στην περίπτωση των Σκοπίων φαίνεται να είναι αγόρι μουΔηλαδή σε κάποιες περιπτώσεις είναι πιο σημαντική η θρησκεία και σε άλλες όχι;
Έτσι φαίνεται…Γιατί γίνεται αυτό μπαμπά;
Δεν ξέρω

Εσύ τα ξέρεις όλα μπαμπά μου...
Δεν τα ξέρω όλα αγόρι μου, αλλά θα προσπαθήσω να σου απαντήσω.
Νομίζω ότι εμείς οι άνθρωποι ψάχνουμε συνήθως αυτά που μάς χωρίζουν
ενώ αυτά που μάς ενώνουν τα πετάμε στην άκρη...
Ένα από αυτά που μάς χωρίζουν είναι και η θρησκεία μπαμπά;
Εξαρτάται αγόρι μου
Από τι μπαμπά;
Από το πώς έχουμε καταλάβει αυτό που πιστεύουμε
Δηλαδή;
Θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω.
Οι θρησκείες όλου του κόσμου μιλάνε για αγάπη, έτσι δεν είναι;
Νομίζω ναι...
Αν κάτι μιλάει για αγάπη, πώς γίνεται να χωρίζει;
Δεν ξέρω μπαμπά...
Θα σου πω πως γίνεται. Πιστεύεις ότι είμαι ο καλύτερος μπαμπάς του κόσμου;
Ε βέβαια. Αφού είσαι ο μπαμπάς μου!
Ο φίλος σου ο Γιώργος πιστεύει ότι είμαι ο καλύτερος μπαμπάς του κόσμου;
Όχι βρε μπαμπά...
Τι πιστεύει;
Ο καλύτερος μπαμπάς για τον φίλο μου τον Γιώργο είναι ο μπαμπάς του...
Είδες;
Τί να δω;
Και οι δυο σας πιστεύετε ότι έχετε τους καλύτερους μπαμπάδες
Τι σχέση έχουν οι μπαμπάδες με τις θρησκείες;
Οι μπαμπάδες έχουν σχέση με όλα...
Με μπέρδεψες πάλι...
Ο Χριστός είναι ο μπαμπάς των Χριστιανών και ο Μωάμεθ ο μπαμπάς των Μουσουλμάνων...
Αντί να μάς ενώνει ότι και οι δύο έχουμε μπαμπάδες, μάς χωρίζει ότι δεν είναι ίδιοι.
Εμείς είμαστε Χριστιανοί και οι άλλοι Μουσουλμάνοι, μόνο αυτό σκεφτόμαστε...
Νομίζω ότι καταλαβαίνω...
Και αυτό συμβαίνει παντού αγόρι μου.
Στα χρώματα δεν κοιτάμε την ποικιλία τους αλλά τη διαφορά τους,
στις θρησκείες δεν ασχολούμαστε με τον κοινό πατέρα, αλλά με το διαφορετικό του όνομα,
στις σχέσεις μας με τους άλλους λαούς δεν θέλουμε να ψάξουμε τον πολιτισμό τους,
απαιτούμε όμως να σεβαστούν εκείνοι το δικό μας,
μπορούμε να ονομάζουμε την Ιστανμπούλ Κωνσταντινούπολη,
αλλά δεν αφήνουμε τους Σκοπιανούς να ονομάζουν τη χώρα τους όπως θέλουν.
Σε πειράζει που δεν λένε μόνο εσένα Γιάννη αγόρι μου;
'Οχι μπαμπά, τι να με πειράζει;
Εσύ είσαι πιο σοφός τελικά αγόρι μου...

5 σχόλια:

  1. Καταπληκτικός διάλογος!
    Δεν έχω παρά να συμφωνήσω...
    Αν οι λαοί καταλάβουν ότι αυτά που τους ενώνουν είναι σημαντικότερα και περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν τότε θα έχουν κερδίσει το παιχνίδι κόντρα στα αφεντικά τους που είναι οι πραγματικοί τους εχθροί.
    Δυστυχώς ακόμη είναι θύματα του "διαίρει και βασίλευε" και πιόνια της εξουσίας.
    Αν συνειδητοποιήσουν δε τον πραγματικό εχθρό τους... τότε μπορούμε να μιλάμε για πραγματική ελπίδα στον κόσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εχεις δικιο Antinemecis, αλλα που να το βρεις φιλε μου. ειμαστε ο καθενας με την παρτη του και ολοι μαζι χωριστα. Μονο οι πολτικοι είναι διεθνιστες, οι στρατοι και η αστυνομια... και εννοειται παντα ενωμενοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απίστευτο... Εύγε

    Θα κάνω σύνδεσμο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αγαπητε φιλε επαθα πλακα συγχαρητηρια ο εθνικισμος και ο ρατσισμος ειναι ο πολιτισμος των ηλιθιων και των αναπηρων,ψηλα τις σημαιες κατω τα κεφαλια.χαιρομαι πολυ που υπαρχουν ανθρωποι σαν και εσενα στην τριτοκοσμικη ελλαδα αλλα ειμαι σιγουρος οτι υποφερεις και εσυ οπως και εγω στην απολυτη καφριλα που ζουμε με ιδιαιτερη εκτημηση billtaxi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ναι bill, υποφερω οπως κι εσυ και αλλοι. Αλλα, τι να κανεις, σε αυτη τη χωρα μου ελαχε να ζω-οπως κι εσυ αλλωστε- αυτης της χωρας πρεπει να πολεμησω τον Εθνικισμο, οσο μπορω, οποτε μπορω. λιγη ανθρωπια και λογικη ρε γαμωτο. περιισότερη λογικη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή