Μια διδακτική ιστορία
Είμαι στο κέντρο της Αθήνας και τρία άτομα ληστεύουν μια τράπεζα. Εγώ με ένα φίλο πίνουμε αμέριμνοι τον καφέ μας σε μια καφετέρια της περιοχής. Ακούμε σειρήνες περιπολικών αλλά δεν ανησυχούμε, αφού η πόση καφέ δεν είναι κάτι παράνομο, προς το παρόν τουλάχιστον.
Εντελώς ξαφνικά συμβαίνει το αναπάντεχο: 5 άνδρες που μοιάζουν με εξωγήινοι στέκονται μπροστά μας με προτεταμένα τα όπλα τους. Τα κρατάνε σαν προέκταση του πέους τους (Φροϋδική προσέγγιση) και μιλούν μια γλώσσα που μου είναι δύσκολο να καταλάβω. Το λεξιλόγιο είναι πολύ φτωχό για να είναι αληθινό. Αρχικά, η προστακτική είναι η μοναδική έγκλιση που χρησιμοποιούν, με φράσεις όπως: "μη με κοιτάς ρε", "κάτσε κάτω ρε μαλάκα" "δείξε μου ταυτότητα" και μετά συνεχίζουν θέτοντας ερωτήσεις: "Τι δουλειά έχεις εδώ;", "Γιατί φοράς σκουλαρίκι;" "Πως σε λένε;" "Γιατί πίνεις καπουτσίνο κι όχι φραπέ, πούστης είσαι; ".
Εντωμεταξύ είμαι δεμένος με χειροπέδες πισθάγκωνα κι οι εξωγήινοι συνεχίζουν να θέτουν ερωτήσεις πολύ συγκεκριμένες πλέον: "Εσύ δεν λήστεψες την τράπεζα;", "Πού είναι οι άλλοι;", "Γιατί σε αφήσανε μόνο σου;". Προσπαθώ να τους εξηγήσω αλλά οι φωνές τους καλύπτουν το δίκιο μου. Τους ρωτάω ποιοί είναι και τι θέλουν μα αυτοί βάζουν τα γέλια. "Εμείς θέτουμε τις ερωτήσεις" μου απαντάει ο πιο γεροδεμένος από αυτούς. Μου κάνει εντύπωση, γιατί καταλαβαίνω ότι ξέρουν να χρησιμοποιούν και την οριστική έγκλιση. Το "Θέτουμε" ακούγεται στα αυτιά μου σαν βάλσαμο. Δεν μπορεί, σκέφτομαι, είναι μορφωμένοι άνθρωποι, κάποιος λάθος έχει γίνει. Με βγάζουν έξω από την καφετέρια και αρχίζουν να με ψεκάζουν σαν να έχω δάκο. Σκίζουν τα ρούχα μου και μου φωνάζουν πως ήρθε η ώρα της εκδίκησης. "Ποιάς ήρθε η ώρα;" τους ρωτάω απορημένος, ενώ βλέπω το φίλο μου πίσω από ένα τραπέζι να παρακαλάει, να φωνάζει, να αναφέρει πόσο παιδιά έχει και πόσα ακόμα θέλει να κάνει. Εκείνοι γελάνε και του πετάνε στο πρόσωπο:
"Μη φωνάζεις, δεν σε ακούει κανείς. ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ".Ρε πούστη μου, εμείς μόνο καφέ πίναμε…
Τελικά, τι ποσοστό ελευθερίας μπορούν να μας αποσπάσουν για να διαμαρτυρηθούμε;
Ποιά είναι τα όρια μας;
Πού είναι η ελευθερία, που βρίσκεται, που κατοικεί;
Μήπως βρίσκεται
στην ελεύθερη οικονομία, που κι αυτή είναι γεμάτη μονοπώλια άρα ανελεύθερη;
στην ελεύθερη κίνηση των ανθρώπων, που συμπιέζεται από διαβατήρια και πράσινες κάρτες, Εθνικές Οικονομίες, Σύνορα και άρα δεν υπάρχει;
στο κοινωνικοοικονομικό πεδίο που κλείνουν επιχειρήσεις και απολύονται άνθρωποι για το τίποτα;
στον ανταγωνισμό του Φιλελευθερισμού, που υποτίθεται ότι θα ένωνε τις ελευθερίες μας κάτω από τη σημαία της Καπιταλιστικής προόδου και το μόνο που κατάφερε είναι να καταντήσει τον Άνθρωπο Αρπακτικό Θηρίο;
Μέσα μας και δεν της αφήνουμε χώρο να αναπνεύσει;
Γιατί τα λέω όλα αυτά; Γιατί πιστεύω, πως αυτό που γίνεται τις 15 τελευταίες μέρες στα Εξάρχεια μας αφορά όλους. Και μας αφορά με την προοπτική πως πρέπει να το σκεφτούμε και αναγκαστικά να βγούμε σε συμπεράσματα. Να (συν) περάσουμε σε σκέψη ώριμη, δική μας.
Ας κλείσουμε λοιπόν την τηλεόραση και ας σκεφτούμε.
Κάνει λάθος όποιος πιστεύει πως δεν τον αφορούν τα γεγονότα των τελευταίων ημερών στο κέντρο της Αθήνας. Βέβαια αν συζητάς για όλα με όρους τηλεοπτικών δελτίων, χάνοντας δηλαδή την ουσία, αν νομίζεις πως δε σε αφορά γιατί τυχόν δεν συχνάζεις στα Εξάρχεια, αν πείθεσαι από τις πολιτικές αναλύσεις ανθρώπων που παριστάνουν τους δημοσιογράφους (Χατζηνικολάου, Πρετεντέρης κ.α.), αν νομίζεις πως σε αφορά ό,τι συμβαίνει μόνο δίπλα στο σπίτι σου, αν πιστεύεις πως είσαι Πολίτης μόνο και μόνο επειδή ψηφίζεις, είναι λογικό η πολιτική σου σκέψη να έχει μολυνθεί από την τηλεόραση και το ύφος της, είναι λογικό να αναπαράγεις ό,τι βλέπεις και ακούς χωρίς κρίση.
Τελικά, τι ποσοστό ελευθερίας μπορούν να μας αποσπάσουν για να διαμαρτυρηθούμε;
Ποιά είναι τα όρια μας;
Πού είναι η ελευθερία, που βρίσκεται, που κατοικεί;
Μήπως βρίσκεται
στην ελεύθερη οικονομία, που κι αυτή είναι γεμάτη μονοπώλια άρα ανελεύθερη;
στην ελεύθερη κίνηση των ανθρώπων, που συμπιέζεται από διαβατήρια και πράσινες κάρτες, Εθνικές Οικονομίες, Σύνορα και άρα δεν υπάρχει;
στο κοινωνικοοικονομικό πεδίο που κλείνουν επιχειρήσεις και απολύονται άνθρωποι για το τίποτα;
στον ανταγωνισμό του Φιλελευθερισμού, που υποτίθεται ότι θα ένωνε τις ελευθερίες μας κάτω από τη σημαία της Καπιταλιστικής προόδου και το μόνο που κατάφερε είναι να καταντήσει τον Άνθρωπο Αρπακτικό Θηρίο;
Μέσα μας και δεν της αφήνουμε χώρο να αναπνεύσει;
Γιατί τα λέω όλα αυτά; Γιατί πιστεύω, πως αυτό που γίνεται τις 15 τελευταίες μέρες στα Εξάρχεια μας αφορά όλους. Και μας αφορά με την προοπτική πως πρέπει να το σκεφτούμε και αναγκαστικά να βγούμε σε συμπεράσματα. Να (συν) περάσουμε σε σκέψη ώριμη, δική μας.
Ας κλείσουμε λοιπόν την τηλεόραση και ας σκεφτούμε.
Κάνει λάθος όποιος πιστεύει πως δεν τον αφορούν τα γεγονότα των τελευταίων ημερών στο κέντρο της Αθήνας. Βέβαια αν συζητάς για όλα με όρους τηλεοπτικών δελτίων, χάνοντας δηλαδή την ουσία, αν νομίζεις πως δε σε αφορά γιατί τυχόν δεν συχνάζεις στα Εξάρχεια, αν πείθεσαι από τις πολιτικές αναλύσεις ανθρώπων που παριστάνουν τους δημοσιογράφους (Χατζηνικολάου, Πρετεντέρης κ.α.), αν νομίζεις πως σε αφορά ό,τι συμβαίνει μόνο δίπλα στο σπίτι σου, αν πιστεύεις πως είσαι Πολίτης μόνο και μόνο επειδή ψηφίζεις, είναι λογικό η πολιτική σου σκέψη να έχει μολυνθεί από την τηλεόραση και το ύφος της, είναι λογικό να αναπαράγεις ό,τι βλέπεις και ακούς χωρίς κρίση.
Οι ελευθερίες των πολιτών δεν είναι τηλεοπτικό προϊόν ούτε κούρσα διαδοχής για την ηγεσία της ΝΔ, δεν είναι Ψωμιάδης- Αυτιάς ούτε πρωινάδικο, δεν είναι απογευματινό σήριαλ. Πρόκειται για την ελευθερία και θα έπρεπε να την υπερασπίζονται όλοι ανεξάρτητα από ιδεολογίες και επιμέρους διαφορές.Γιατί κάποια στιγμή θα φτάσει η ώρα και για σένα Μαγαζάτορα, που κοιτάς αποχαυνωμένος την τηλεόραση και ζητάς ελευθερία μόνο όταν πρόκειται για το Μαγαζάκι σου, και για σένα Manager που ασφαλίζεσαι από το μισθό σου, το καλό σου αυτοκίνητο και το άγχος για την ελεύθερη καριέρα σου και για σένα αφελή Πασοκτζή που τοποθετείς το κόμμα σου παραπάνω από την ελευθερία όλων μας.
Η κατοχή του κέντρου της Αθήνας από Πάνοπλους αστυνομικούς όλων των τύπων δεν αφορά μόνο τα Εξάρχεια. Γιατί αύριο μπορεί να μεταφερθεί στο Μαρούσι, μεθαύριο στο Φάληρο και του χρόνου ποιος ξέρει πού. Μας αφορά όλους, μα όλους.Όταν η ελευθερία καταστρατηγείται κάπου, τότε έχει καταστρατηγηθεί παντού. Είναι σαν ίωση, μεταδίδεται παντού. Ό,τι συμβαίνει στα Εξάρχεια, μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε περιοχή, με άλλου ανθρώπους, με ΕΣΕΝΑ.
Κανείς δεν πίστευε πριν λίγα χρόνια πως οι συνταξιούχοι θα δέχονταν δακρυγόνα και γκλοπς έξω από τη βουλή, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως πέρυσι θα σκοτωνόταν ένα παιδί από σφαίρα Κρατικού Υπαλλήλου. Κι όμως όλα αυτά έγιναν.
Και στηρίχτηκαν στην απάθειά μας, στο «δε βαριέσαι» μας, στην ιδιώτευσή μας, στο ότι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κώλος μας, στις καριέρες μας.Όμως, θα έρθει η σειρά όλων μας, για αυτό να είμαστε βέβαιοι. Και τότε να δω ποιος θα μας υποστηρίξει αφού εμείς δεν συμπαρασταθήκαμε όταν έπρεπε.
Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ να ανεβάσει τους τόνους στο θέμα μόλις χθές, ενώ εδώ και 15 μέρες το κέντρο της Αθήνας τελεί υπό Κρατική Ομηρία, είναι απαράδεκτη και άκρως πολιτικάντικη. Η καταστολή επί στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι μεγαλύτερη απώλεια για τις ελευθερίες μας από ό,τι η σύλληψη και ο εξευτελισμός οποιουδήποτε πολίτη. Είναι ακριβώς το ίδιο είτε είσαι ο εκφωνητής του Πολυτεχνείου είτε όχι. Δεν γίνεται τα κοινωνικά θέματα να παρουσιάζονται με επικοινωνιακούς όρους γιατί έτσι χάνουν την ουσία τους. Δεν ισχυρίζομαι πως φταίνε οι άνθρωποι του ΣΥΡΙΖΑ που συνελήφθησαν. Όμως αυτό που συμβαίνει στα Εξάρχεια συμβαίνει εδώ και 15 μέρες και δε θυμάμαι ο ΣΥΡΙΖΑ να έδωσε κάποια συνέντευξη τύπου. Ο χρόνος που γίνονται τα πράγματα έχει σημασία. Να σταματήσουν οι Τηλεοπτικοί χρόνοι και να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε Πολιτικά, ουσιαστικά, για μας τους ίδιους, όχι για τα δελτία με τα δελτία αλλά για εμάς με εμάς.
Επίσης ήθελα να ρωτήσω και το κόμμα της Φιλελεύθερης Συμμαχίας: Σε ποιες περιπτώσεις παρεμβαίνει - έστω και με μια ανακοίνωση - υπέρ του πολίτη; Πως υποστηρίζουν μια ελεύθερη κοινωνία και δεν έχουν πει τίποτα για τα τελευταία γεγονότα των Εξαρχείων; Ελευθερία σημαίνει για αυτούς μόνο «ελεύθερη Οικονομία» και τίποτα άλλο;
Καλά για το ΛΑΟΣ δεν το συζητάμε καν. Όταν κατηγορούν τους άλλους για ανθελληνισμό, ας μας απαντήσουν γιατί δεν εξέδωσαν μια ανακοίνωση έστω συμπάθειας για τον κόσμο που συλλαμβάνεται σχεδόν καθημερινά στα Εξάρχεια; Δεν είναι Έλληνες πολίτες αυτοί ή ως Αναρχικοί (όλοι οι θαμώνες των Εξαρχείων κατά Γεωργιάδη) θεωρούνται εκ των προτέρων ανθέλληνες;
Το Κ.Κ.Ε, θλιβερό όπως πάντα, μίλησε για το ΣΥΡΙΖΑ γιατί δε μπορούσε να κάνει αλλιώς. Όταν όλες τι προηγούμενες μέρες συνέβαιναν τα ίδια, είχε εκδώσει μια πολύ χλιαρή ανακοίνωση και αφού βέβαια είχαν δαρθεί από τα ΜΑΤ οι λιμενεργάτες του ΠΑΜΕ, αλλιώς δεν υπήρχε περίπτωση...
Για τη ΝΔ δεν χρειάζεται να πω τίποτα. Έχουν φούριες να συνωθηθούν σε κάποιο ιδεολογικό καλούπι μήπως πείσουν τον κόσμο και τους ξαναφέρει στην κυβέρνηση.
Κλείνω με Μπέρτολ Μπρεχτ:
" Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δεν διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος .Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής. Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος. Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός.Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα ,αλλά δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου ... "
Κλείνω με Μπέρτολ Μπρεχτ:
" Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δεν διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος .Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής. Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος. Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός.Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα ,αλλά δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου ... "
μπράβο φίλε πολύ ωραία τα λες ακόμη δεν έχεις δει τίποτα θα δεις πολλά ακόμη σε λίγο θα σε συλλαμβάνουν γιατί σκέπτεσαι διαφορετικά και θα είσαι επικίνδυνος τους πουλάνε φόβο και τρόμο και θερίζουν κοπάδια και πρόβατα εγώ δεν ελπίζω σε τίποτα μια ζωή δούλοι θα είναι οι μαλάκες οι νεοέλληνες ότι και να γράψεις εγώ και άλλοι 50 σε καταλαβαίνουμε όλοι οι άλλοι κοιμούνται με εκτίμηση billtaxi
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλά τα λες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς έτσι είναι αλλά έχω αρχίσει να σκέφτομαι πολύ σοβαρά ότι η Ελλάδα πλέον δεν έχει καμία ελπίδα και ίσως η σοφότερη κίνηση να είναι να φύγουμε όσοι δεν την αντέχουμε πλέον...
Φαντάζομαι θα διάβασες για το σάλο στη Βρετανία επειδή εμφανίστηκε ένας φασίστας σε εκπομπή του ΒΒC! Εδώ είναι καθημερινοί μαϊντανοί και κανείς δε νοιάζεται...
Για τη Γαλλία που κατέβηκαν με μπανάνες δηλώνοντας ότι η Γαλλία κατάντησε μπανανία επειδή ο Σαρκοζυ ήθελε να βολέψει το γιο του, άκουσες;
Εδώ η μπανανία είναι δεδομένη και ο παχυδερμισμός δεν έχει όρια...
Έχεις απόλυτο δίκιο για το ΣΥΡΙΖΑ καθώς και για το ότι αυτά που συμβαίνουν μας αφορούν όλους αλλά ελάχιστοι το αντιλαμβάνονται δυστυχώς. Άλλωστε αν τον αντιλαμβάνονταν πολλοί δε θα είμαστε σε αυτή την κατάντια...
Πολύ καλό το διδαχτικό σου κείμενο... Για μια στιγμή νόμισα πως έγινε στα αλήθεια το γεγονός. Συνέχισε:)
ΑπάντησηΔιαγραφήAth
bill έχεις δίκιο αλλά δεν χρειάζεται να είσαι τόσο αρνητικός γιατί δε θα καταφέρουμε τίποτα έτσι. Πάντα υπάρχει ελπίδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήAntinemecis τα άκουσα αυτά που είπες για Γαλλία και Αγγλία, αλλά εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ξέρεις γιατί; Εδώ ο κόσμος ξεχνάει τι έλεγε ο Καρατζαφέρης μόλις λίγα χρόνια πριν για Εβραίους, χούντα Μεταξά και Παπαδόπουλου και άλλα πολλά. Έχει ντυθεί τον κοινοβουλευτικό μανδύα και πορεύεται ήσυχος. Παριστάνερι με άνεση τον πούρο Δημοκράτη, το Φασιστόμουτρο. Αυτό έχουμε στην Ελλάδα: ξεχνάμε, δεν διαβάζουμε Ιστορία, δεν αναλύουμε τα γεγονότα, δυστυχώς είμαστε μη διαμορφωμένες προσωπικότητες.
Ath Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. όπως βλέπεις ή ακούς εδώ στην Ελλάδα τα πράγματα γίνονται ακόμα δυσκολότερα. Το παλέυουμε αλλά όπως λέει και o Antinemecis, μήπως πρέπει να την κάνουμε από αυτό τον τόπο; Είναι ένα ερώτημα.
Συμφωνώ απόλυτα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς γίνει το παραπάνω περιστατικό έναυσμα, για να λήξει αυτός ο πανταχού ωχαδερφισμός, που όλοι μας έχουμε ως αναπόσπαστο κομμάτι του ευατού μας,τύπου... αφού δεν είναι στην αυλή μου δεν με πειράζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπερθεματίζω τα παραπάνω και κρούω τον κώδωνα του κινδύνου γιατί, όπως τόσο ποιιτικά παρέθεσε απο τον Κ.Μπρεχτ όταν φτάσει στην αυλή μας δεν θα έχει μείνει κανείς να φωνάξει
Φαίνεται ότι οι αστυνομίες μας απαρτίζονται απο παρομοίας φύσης ανθρωποειδή εν έτει 2009.Που σε να δείς τι γίνεται εδω κάτω.Σας αντιγράφουμε παιδί μου πολύ καλά.Ολα τα σκατά της Ελλάδας τα αντιγράφουμε,ομως είμαστε ανάξιοι να αντιγράψουμε τα καλά της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧάσαμε το πνεύμα αδελφέ είμαστε άξιοι της τύχης μας τουλάχιστον ο κόσμος στην Ελλάδα αντιδρά δυναμικά.Εμείς παχαίνουμε και βιαζόμαστε όλοι να πεθάνουμε πλούσιοι με τον κώλο γαμημένο απο τους Τούρκους χάριν του κωλοκράτους σας.Αλλά αφού είμαστε απαίδευτοι γιδοβοσκοί τι περιμένεις απο ένα τέτοιο λαό?Να δούμε πότε οι αγαπητοί σας γείτονες θα αρπάξουν και κανένα νησάκι έτσι για να σας κάνουν "μάθημα".Με τέτοια μυαλά τι περιμένεις?
Tο αποσπασμα του Μπρεχτ που παρεθεσες τα λεει ολα..Προσφατα επεσα σε μια σελιδα ενος συγγραφεα(να το πω ετσι) οπου μοιραζει τα κειμενα του ελευθερα,αλλα το θεμα ειναι οτι σε σημειωμα του στην κεντρικη σελιδα αναφερει οτι θα σταματησει να γραφει στα Ελληνικα και θα συνεχισει στα Αγγλικα,παραθερω το κειμενο γιατι εγω δεν θα το περιγραψω σωστα:
ΑπάντησηΔιαγραφή''Ο συγγραφέας αποφάσισε τον Ιούνιο του 2008 την διακοπή των ελληνικών κειμένων του γιατί αφενός η θέαση της ελληνικής σελίδας (ως'hits') ήταν χαμηλή και αφετέρου γιατί στην Ελλάδα δυστυχώς τίποτα δεν αλλάζει: η χώρα είναι ανοργάνωτη, αναρχοκρατούμενη και είναι 30 χρόνια πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τα 2 πολιτικά κόμματα που κυβερνούν τα τελευταία 34 χρόνια έχουν (κατά τη γνώμη του συγγραφέα) καταστρέψει τη χώρα του Πλάτωνα, Σωκράτη Αριστοτέλη και Μεγάλου Αλεξάνδρου, τη χώρα που ενέπνευσε τον ευρωπαϊκό διαφωτισμό με τις αθάνατες αξίες και ιδανικά των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και επιστημόνων. Η κύρια ευθύνη είναι του ανεύθυνου ελληνικού λαού που τόσα χρόνια ψηφίζει τα 2 συγκεκριμένα πολιτικά κόμματα λες και ψηφίζει με όρους ποδοσφαίρου Ολυμπιακό ή Παναθηναϊκό! Στο εξής ο συγγραφέας θα γράφει μόνον αγγλικά κείμενα τα οποία ήδη έχουν ανοδικό αριθμό επισκεψιμότητας ('hits') και δεν θα ξαναγράψει ελληνικό κείμενο γενικότερου ενδιαφέροντος γιατί απλά χάνει το χρόνο του για το τίποτα. (Σημείωση του συγγραφέα, Ιούνιος 2008).''
Χωρια τις οποιες ενστασεις που εχω για την λεξη ''αναρχοκτρατουμενη'' ή τις οποιες σκεψεις μπορει να δημιουργηθουν απο μια τετοια κινηση για τον συγγραφεα,μου εκανε εντυπωση πραγματικα,και νομιζω εκφραζει με απλο τροπο και μεσα απο την απογοητευση του τις συγχρονες τασεις της κοινωνιας μας.Καπως ετσι θελω να συμφωνησω με τα οσα γραφεις(και με συγχωρεις για την καταχρηση χωρου)
ΕΞΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΥΠΑΚΟΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Hannah Arendt είχε αναλύσει στο έργο της τη διάκριση μεταξύ βίας και δύναμης. Τα πρόσφατα γεγονότα στα Εξάρχεια επικαιροποιούν την παραπάνω διάκριση καθώς η νέα κυβέρνηση θέλει να κάνει αισθητή την πολιτική της εσωτερικής ασφάλειας που εφαρμόζει με την ανάληψη των καθηκόντων της.
Σκοπός κάθε εξουσίας είναι η υποταγή. Είναι ένα εγγενές στοιχείο, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση έχει και συμβολικά χαρακτηριστικά. Τα σημαινόμενα των Εξαρχείων ταυτίζονται στο μεταπολιτευτικό συλλογικό συνειδητό με ένα ορμέμφυτο βίας και τρομοκρατίας. Με άλλα λόγια, τα Εξάρχεια είναι το σύμβολο της πολιτικής ανυπακοής απέναντι στην κρατική εξουσία.
Η επικοινωνιακή εικόνα της υπό συζήτηση κυβερνητικής στρατηγικής έγινε θολή ύστερα από την αναίτια εισβολή των αστυνομικών δυνάμεων στο καφε-βιβλιοπωλείο της γαλάζιας πολυκατοικίας κατά τη διάρκεια μιας βιβλιοπαρουσίασης. Ο "κακός λύκος" δάγκωσε τελικά τα όποια επικοινωνιακά κέρδη του αστυνομικού πληθωρισμού στην περιοχή των Εξαρχείων.
Το θέμα όμως είναι πως αν θες να τονώσεις το αίσθημα ασφαλείας στους πολίτες αυτής της πόλης δεν ξεκινάς από τα Εξάρχεια, αλλά από περιοχές που είναι πραγματικά άβατα. Είναι γνωστά ποια σημεία έχουν χαρακτηριστικά γκέτο στο κέντρο της Αθήνας.
Η ελευθερία και η ασφάλεια είναι πρωταρχικές αξίες της κοινωνικής ζωής και της κάθε έννομης πολιτείας. Το ζητούμενο δεν είναι ένα νέο κράτος Λεβιάθαν με την επιβολή αστυνομοκρατίας και την επίδειξη κρατικής βίας. Η δημοκρατία δεν είναι και δεν πρέπει να είναι ένα σύστημα που εδραιώνεται με επιτήρηση. Η ποιότητα της δημοκρατίας εξαρτάται από τη δικαιοσύνη, η οποία εξισορροπεί τις δυσαρμονίες και εγγυάται την ελευθερία και την ασφάλεια, χωρίς να είναι ανάγκη να θυσιαστεί η μία για χάρη της άλλης.
M.d.T.
Σας ετχαριστώ πολύ όλους για τα σχόλια σας. Εύστοχα, καυστικά και επικεντρωμένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναρχόβλαχε, μην ανησυχείς για το "μεγάλο" του σχολίου σου. Μια χαρά είναι.
Κουτσο το παρακάτω δεν το κατάλαβα. Εννοείς την κατάσαση στην Κύπρο; "Εμείς παχαίνουμε και βιαζόμαστε όλοι να πεθάνουμε πλούσιοι με τον κώλο γαμημένο απο τους Τούρκους χάριν του κωλοκράτους σας".
ο κύριος "αμ" λυπάμαι που συμφωνούμε
Kanyo μάλλον δεν θα αποτελέσει το έναυσμα τελικά
M.d.T. λες: "Το ζητούμενο δεν είναι ένα νέο κράτος Λεβιάθαν με την επιβολή αστυνομοκρατίας και την επίδειξη κρατικής βίας"
Το πρόβλημα είναι πως αυτό έχει γίνει και άντε τώρα να ξεφύγεις
Δυστυχώς έτσι είναι, ό,τι δεν παίζει στην τηλεόραση είναι σαν μην συμβαίνει. Ακόμα κι αν δείξω το κείμενο σου ή αν πω το περιστατικό σου σε κάποιον δεν θα με πιστέψει, γιατί δεν το είδε στο Μεγκα, δεν το είπε ο Σομπολος.Αλλά ακόμα κι αν πειστεί ότι έτσι έγιναν τα πράγματα θα πάρω την αποστομωτική απάντηση "ας μην έπινε καφέ στα Εξάρχεια". Δεν υπάρχουν λόγια...
ΑπάντησηΔιαγραφή